اسپری برای از بین بردن ویروس کرونا از روی سطوح

اسپری برای از بین بردن ویروس کرونا از روی سطوح

شرکت نانوتیرا مدعی است اسپری ساخته که می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد. این اسپری در صورت قرار گرفتن روی سطح تا ۵ سال از آن در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند.

یک شرکت ژاپنی اسپری با کارایی بالا برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده است. شرکت نانوتیرا (NanoTera) ادعا کرده که یکی از موثرترین اسپری‌های ضدویروس کرونا را ساخته است.

گسترش ویروس کرونا در جهان تداوم دارد و نرخ افراد مبتلا به این ویروس به‌صورت صعودی در حال افزایش است. به همین ترتیب موارد منجر به فوت نیز سیر صعودی دارد. در چنین شرایطی نیاز به محصولات مناسب برای مقابله با این ویروس لازم است.

شرکت نانوتیرا مدعی است که اسپری تولیدی آن‌ها می‌تواند سطوح را تا ۵ سال در برابر ویروس کرنا استریل کند. این در حالی است که ویروس کرونا قابلیت ماندگاری در حد حداقل یک هفته روی سطح را دارد؛ بنابراین، در صورتی که عملکرد این اسپری با ادعای شرکت متناسب باشد می‌‌توان گفت که این محصول، نویدبخش جلوگیری از شیوع کرونا خواهد بود.

اسپری آنتی‌باکتریال MVX Protex از فناوری‌نانو برای محافظت استفاده می‌کند، در نتیجه این فناوری را می‌توان برای استریل کردن خانه و محیط‌های بیمارستانی در برابر تهدید رو به رشد ویروس کرونا استفاده کرد.

این اسپری که توسط شرکت نانویی نانوتیرا در ژاپن توسعه یافته، در بریتانیا لیسانس شده است.

صبا یوسف، مدیرگروه نانوتیرا درباره سازوکار این اسپری توضیحاتی ارائه کرد. وی می‌گوید: «این اسپری قابل استفاده روی سطوح سخت و نرم است و می‌تواند باکتری و قارچ‌ها را از روی سطح از بین ببرد. البته این اسپری برای پوست انسان قابل استفاده نیست. بعد از این که محلول روی سطح اسپری شد، باید یک ساعت صبر کرد تا خشک شود. پس از آن، هر ویروس، قارچ یا باکتری که روی این سطح قرار بگیرد، از بین می‌رود و قابلیت انتشار نخواهد داشت.»

وی می‌افزاید: «ما برای از بین بردن ویروس و باکتری، وارد سلول آن نمی‌شویم چرا که فرآیند پیچیده‌ای است. آنچه که ما انجام می‌دهیم در واقع این است که توانایی ویروس و باکتری را برای اتصال به سلول‌ میزبان از بین می‌بریم و به این ترتیب پاتوژن‌ها امکان گسترش نخواهند داشت.»