تولید ژاکتی که از پنبه‌ حاوی گرافن بافته شده است

تولید ژاکتی که از پنبه‌ حاوی گرافن بافته شده است

به تازگی ژاکتی به بازار عرضه شده است که در آن از غشا پنبه‌ای حاوی لایه‌های گرافن استفاده شده است. این ژاکت، دارای ویژگی ضدآب بوده و تنفس‌پذیری بسیار بالایی دارد.

نیکولاس ناوارو، طراح ایتالیایی، اقدام به طراحی و ساخت ژاکتی کرده که در آن از پنبه حاوی لایه‌های گرافنی استفاده شده است. این ژاکت کاملا ضدباد بوده و همچنین صددرصد تنفس‌پذیر است و درعین حال کاملا خاصیت ضدآب دارد.

در حال حاضر، این ژاکت گرافنی با نام جاری Graphity از طریق سایت کیک‌استارتر قابل تهیه است. ناوارو می‌گوید: «همه چیز از چند سال پیش آغاز شد، ما تیمی از طراحان بودیم که روی پارچه‌ای نوآورانه کار می‌کردیم. هدف ما ساخت ژاکتی انقلابی بود که صنعت مد را برای همیشه تغییر می‌داد. قرار بود کار دشواری باشد اما برای چنین چالشی ما آماده بودیم.»

در ابتدا انواع مختلفی از ژاکت‌های موجود در بازار را خریدیم تا ببینیم که آن‌ها چه چیزی کم دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را بهبود داد. متاسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها کامل نبودند، به همین دلیل ما شروع به جستجو کردیم تا گزینه‌های جدیدی را برای کار پیدا کنیم. ما متعهد شدیم تا بهترین مواد ممکن را بیابیم، صرف‌نظر از این که چقدر تلاش نیاز داشته باشد.

جستجوی طولانی و چالش‌برانگیزی بود، سرانجام پس از دو سال تحقیق، ما ماده‌ای را یافتیم که می‌توانست قواعد بازی را تغییر دهد، ماده‌ای که گرافن نام داشت. این ماده ویژگی‌هایی داشت که قبلا دیده نشده بود.

در حقیقت دانشمندانی که موفق به تولید گرافن شده بودند، جایزه نوبل دریافت کرده بودند. این ماده می‌توانست انقلابی در صنعت پوشاک ایجاد کند و ما می‌خواستیم در خط مقدم این انقلاب قرار بگیریم. از این رو، اقدام به تولید این ژاکت کردیم.