انتخاب فناوری نانوپرایمر برای تحقیقات در حوزه سرطان

انتخاب فناوری نانوپرایمر برای تحقیقات در حوزه سرطان

فناوری نانوپرایمر شرکت کورادیگم توسط آزمایشگاه مشخصه‌یابی فناوری‌نانو و موسسه ملی سرطان برای مشخصه‌یابی روش‌های درمان سرطان انتخاب شد.

کورادیگم (Curadigm) یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو بوده که صاحب فناوری نانوپرایمر است. این شرکت اعلام کرد که فناوری ‌نانوپرایمر این شرکت توسط آزمایشگاه مشخصه‌یابی فناوری‌نانو (NCL) و موسسه ملی سرطان (NCI) به‌منظور مشخصه‌یابی انتخاب شده است تا با استفاده از این فناوری، اقدام به بهبود روش‌های شناسایی نشانگرهای بیماری سرطان کند.

کاربرد وسیع فناوری نانوپرایمر به دلیل رویکرد منحصربه‌فرد آن برای بهبود عملکردهای درمانی بدون نیاز به اصلاح خاصی است. این فناوری را می‌توان به‌صورت وریدی وارد بدن کرد. نانوپرایمرها دارای پتانسیل ترکیب با دسته‌های مختلفی از نانوامولوسیون‌ها از جمله اسیدهای نوکلئیک و مولکول‌های کوچک یا حتی ویراستارهای ژن هستند.

در قالب این همکاری مشترک، NCL به‌عنوان پیشرو در مشخصه‌یابی و توسعه نانوداروها، می‌تواند از این پلتفورم برای مشخصه‌یابی پیش‌بالینی استفاده کند. این مطالعات از توسعه‌های انجام شده با نانوپرایمر پشتیبانی می‌کند تا بتوان در نهایت، داروهایی جدیدی تولید کرد. این کار همچنین از همکاری‌های جاری و آینده در ترکیب نانوپرایمر با داروهای درمانی پشتیبانی خواهد کرد.

کورادیگم یک شرکت انشعاب یافته از شرکت نانوبیوتیکس است که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است. هدف این شرکت، تغییر شکل و بالا بردن کارایی درمانی مبتنی بر تزریق وریدی است. فناوری نانوپرایمر از نانوذرات مهندسی شده و زیست‌سازگار بهره‌مند است. این نانوپرایمرها پیش از درمان استفاده شده و می‌توانند مواد و ترکیبات موردنظر را به محل موردنظر برسانند. این راهبرد دقیق موجب می‌شود تا زیست‌فعالیت سیستماتیک برای افزایش اقدامات درمانی افزایش یابد.

NCL به‌منظور استفاده از نانوذرات و نانوداروها در توسعه تحقیقات سرطان تاسیس شده است تا در نهایت بتواند روش‌های درمانی مبتنی بر فناوری‌نانو را توسعه دهد. این برنامه آزمایش‌ها و خدمات پیش‌بالینی را براساس پذیرش رقابتی به شرکت‌هایی نظیر کورادیگم ارائه می‌دهد و همچنین با دیگر سازمان‌های آمریکایی نظیر FDA برای تسریع در استفاده از نانوداروها هماهنگی می‌کند.