همکاری مشترک برای تسریع تجاری‌سازی کیت تشخیص COVID 19

شرکت سونا نانوتک که پیش از این خبر ساخت نمونه اولیه کیت تشخیص سریع ویروس کرونا را اعلام کرده بود، از همکاری مشترک با شرکت جی‌ئی هلثکیر خبر داد تا با همکاری این شرکت، سرعت آزمون‌های پیش از تست میدانی روی این کیت‌ها را افزایش دهد.

سونا‌ نانوتک (Sona Nanotech) همکاری نزدیکی با شرکت جی‌ئی هلثکیر (GE Healthcare) در حوزه تست‌های تشخیص کرونا آغاز کرده است.

سونا نانوتک به تازگی اعلام کرده است که به‌صورت مشترک با شرکت جی‌ئی، آزمایش‌هایی را روی کیت‌های تشخیص طبی جدید خود انجام داده است. در این آزمایش‌ها از فناوری غشاء جریان سریع با عملکرد بالا (FFHP) شرکت جی‌ئی استفاده می‌شود. البته شرکت سونا‌ نانوتک تمام حقوق تجاری حاصل از این آزمایش‌ را برای خود حفظ خواهد کرد.

این دو شرکت‌ به‌طور موازی برای تکمیل آزمون‌ها، پیش از تست میدانی، آزمایش‌هایی را روی این کیت‌ها انجام می‌دهند و شرکت جی‌ئی نیز برای پشتیبانی از شرکت سونا نانوتک در این آزمایش‌ها با این شرکت مشارکت و در این مسیر از فناوری جریان جانبی استفاده می‌کند تا در نهایت کیت تشخیص کرونا به زودی وارد بازار شود.

دارن رولس، مدیرعامل شرکت سونا نانوتک می‌گوید: «همکاری با یکی از شرکت‌های سطح اول جهان برای ما باعث افنتخار است. با همکاری این شرکت و بهره‌برداری از فناوری غشاء این شرکت، ما امیدواریم که این کیت تشخیص طبی به سرعت وارد بازار شود.»

کلاوس هوچیتنر از شرکت جی‌ئی می‌گوید: «این همکاری مشترک با یک ارتباط از طریق فضای مجازی آغاز شد؛ زمانی که من از طریق شبکه‌های اجتماعی پستی درباره کیت تشخیص ویروس COVI 19 را دیدم.»

شرکت سونا نانوتک پیش از این اعلام کرده بود که موفق به توسعه فناوری برای شناسایی سریع این بیماری شده‌است. آنچه که این شرکت توسعه داده، براساس فناوری جریان جانبی است. پس از کامل شدن، این فناوری می‌تواند در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه بیماری کرونا را تشخیص دهد. پیش‌بینی می‌شود که هزینه این تست کمتر از ۵۰ دلار باشد. سونا نانوتک دارای فناوری نانومیله‌ است که از آن در یک پلتفورم تست جریان جانبی یک بار مصرف استفاده می‌کنند. این فناوری شبیه به تست‌های بارداری بوده که حتی افراد آموزش ندیده نیز می‌توانند از آن بدون تجهیزات آزمایشگاهی خاصی استفاده کنند. این تست می‌تواند برای غربالگری استفاده شود.