پودر نانوساختار نقره، پیش‌ماده‌ای برای تولید خمیرهای رسانا

پودر نانوساختار نقره، پیش‌ماده‌ای برای تولید خمیرهای رسانا

شرکت یاسین شیمی ققنوس پودر نانوساختار نقره را تولید و به بازار عرضه می‌کند، این پودر دامنه کاربرد وسیعی داشته به طوری که از آن برای تولید انواع خمیرهای رسانا می‌توان استفاده کرد.

شرکت یاسین شیمی ققنوس پودر نانوساختار نقره تولید و به بازار عرضه می‌کند. پودر نانوساختار این شرکت دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق‌العاده و اندازه ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به‌عنوان پیش‌ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس‌های انتقال جریان، رنگ‌های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب‌های هادی جریان کاربرد دارد.

به گفته رضا حبیبی، مدیرعامل شرکت یاسین شیمی ققنوس، این شرکت در حوزه‌ تولید فلزات گرانبها فعالیت دارد و علاوه بر پودر محصولاتی نظیر خمیر و چسب نیز با استفاده از فلزات گرانبها تولید می‌کند.

یکی از این محصولات خمیر نقره هادی نانوساختار است که در شیشه عقب خودروها به کار می‌رود و موجب بهبود عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو می‌شود. این خمیر به دلیل استفاده از پودر نانوساختار نقره دارای هدایت الکتریکی بالایی بوده و وجود نقره موجب کاهش مقاومت شیشه در برابر الکتریسیته می‌شود. در نهایت استفاده از این خمیر حاوی پودر نقره باعث بهبود عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو می‌شود. از دیگر ویژگی‌هایی که این خمیر در شیشه ایجاد می‌کند، مقاومت به سایش و خراش مکانیکی است.

رضا حبیبی، مدیرعامل شرکت یاسین شیمی ققنوس می‌گوید: «ما تنها تولیدکننده این نوع خمیر در کشور هستیم و در حال حاضر مشتریان متعددی در حوزه خودروسازی و دیگر صنایع داریم. شرکت‌های شیشه‌سازی سایپا شیشه، ایمن شیشه سپهر، گیلان گلاس، ونوس شیشه، امید اصفهان، کارگلس، بهنور و شرکت صاایران از جمله مشتریان ما هستند. در سال گذشته ۲ تُن خمیر نقره به مشتریان تحویل داده‌ایم و این در حالی است که ظرفیت ما در سال ۳ تن است. در حال حاضر برای توسعه بازار، به دنبال جذب مشتریانی ازخارج از کشور هستیم و از این رو رایزنی‌هایی با یک شرکت از کشور ترکیه انجام شده و امیدواریم به زودی سفارش از سوی این مشتری ثبت شود.»

از جمله مزیت‌های محصول تولیدی شرکت یاسین شیمی ققنوس در مقایسه با نمونه‌های وارداتی می‌توان به قیمت رقابتی و کیفیت این محصول اشاره کرد. در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار، به علت ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان‌پذیر است. در این خمیر خطوط چاپ شده لبه‌های صاف و یکنواختی را به‌وجود می‌آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.