گامی به سوی تولید انبوه گرافن با خلوص بالا

گامی به سوی تولید انبوه گرافن با خلوص بالا

شرکت زنگرافن، مطالعات برای تولید گرافن عامل‌دار براساس نیاز مشتریان را آغاز کرده است. این شرکت از این پس روی محصولات استخراج شده از معدن آلبانی، برچسب «آلبانی» را نصب خواهد کرد تا اصالت گرافن و خلوص گرافن به‌دست آمده از معدن آلبانی در این محصولات مشخص باشد.

شرکت زنگرافن سلوشنز (ZEN Graphene Solutions) اعلام کرد که این شرکت فاز مطالعاتی برای فرآیند تولید محصولات براساس برند تجاری گرافن خالص آلبانی را آغاز کرده است. به گفته مسئولان این شرکت، اولویت اصلی، افزایش تولید گرافن در کارخانه گلف در اونتاریو است تا بتواند نیاز آینده بازار را تامین کند.

براساس اعلام شرکت زنگرافن، تیم تحقیقاتی و مهندسی این شرکت در حال توسعه و آزمایش فرمولاسیون‌های گرافن‌های عامل‌دار هستند تا متناسب با نیاز مشتریان این شرکت، محصولات تولید شوند. این شرکت از این پس روی محصولات گرافنی تولید شده از آلبانی برچسب مربوط به آلبانی را خواهد زد که نشان دهنده اصالت آلبانی و خلوص گرافن محصولات این شرکت است.

آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط‌زیست می‌توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد. با شیوع ویروس کرونا، این شرکت هزینه‌های عملیاتی خود را بررسی و هزینه‌های اضافه را کاهش داده است تا از مقیاس‌پذیری محصولات گرافنی خود با قیمت مناسب اطمینان حاصل کند.

آلبانی پروژه‌ای منحصربه‌فرد برای این شرکت بوده که موجب شده‌است تا این شرکت رقابت‌پذیری خود را در بازار گرافن حفظ کند. آزمایشگاه‌های مستقل مختلفی در ژاپن، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا نشان دادند که گرافیت استخراج شده آلبانی خلوص بالایی داشته و می‌توان از آن به‌عنوان ماده اولیه مناسب برای تولید گرافن استفاده کرد. این گرافیت استخراج شده به راحتی قابل لایه‌برداری بوده و با استفاده از انواع روش‌های مکانیکی، شیمیایی و الکتروشیمیایی می‌توان آن را لایه‌برداری کرد و گرافن تولید نمود.

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌های مختلف می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند.