اعلام آمادگی برای استفاده از گرافن به‌منظور ممانعت از گسترش بیماری

اعلام آمادگی برای استفاده از گرافن به‌منظور ممانعت از گسترش بیماری

یکی از شرکت‌های تولیدکننده گرافن در ایتالیا اعلام کرد که این شرکت می‌تواند از گرافن برای پوشش‌دهی سطوح تجهیزات به ویژه ادوات بیمارستانی استفاده کند. گرافن به دلیل خواص باکتریو‌استاتیکی خود می‌تواند مانع از گسترش بیماری شود.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) قصد دارد تا خواص باکتریواستاتیک گرافن را به نمایش بگذارد. فعالیت این شرکت در ایتالیا همچنان تداوم دارد و این شرکت به دنبال اثبات امکان استفاده از گرافن در تولید تجهیزات پزشکی است تا از خواص گرافن برای پیشگیری از انتشار ویروس استفاده شود.

دایرکتا پلاس خاطرنشان کرد که فعالیت‌های این شرکت از محدودیت‌هایی که توسط دولت این کشور وضع شده، مستثنی شده است. این شرکت به دلیل تولید و تامین محصولات مبتنی بر نانوپلاکت‌های گرافنی در بازار مصرفی و صنعتی ایتالیا، در لیست شرکت‌های مواد شیمیایی دسته‌بندی شده است بنابراین، محدودیت‌های فعلی دولت ایتالیا مشمول این شرکت نمی‌شود.

این شرکت، فعالیت‌های خود را برای پشتیبانی از مقامات ایتالیایی چه در سطح محلی و چه ملی، برای مبارزه با کرونا ادامه می‌دهد و در این مسیر از فناوری‌های خود استفاده می‌کند.

گرافن تولید شده توسط شرکت دایرکتا پلاس غیرسمی بوده و از خواص باکتریواستاتیک برخوردار است. بنابراین، می‌توان از آن برای تولید دستگاه‌های پزشکی، ماسک، دستکش و لباس به‌منظور اطمینان از ممانعت از گسترش ویروس کرونا استفاده کرد.

جیولیئ سیزارو، از مدیران شرکت دایرکتا پلاس می‌گوید: «تجهیزات پزشکی که توسط گرافن تقویت می‌شوند می‌توانند به‌عنوان یک محیط کار ایمن برای کارکنان بهداشت، سلامت و همه شهروندان استفاده شوند. در صنعت بهداشت و درمان، گرافن با خاصیت ضدباکتری و فیلتر شناخته می‌شود. ما با استفاده از گرافن غیرسمی G+ می‌توانیم از تجهیزات محافظت کنیم.»

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است پیش از این نیز در صنایع مختلف نظیر تولید آسفالت و منسوجات فعالیت‌هایی داشته است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورد استفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده پارچه و لباس بوده که به دنبال استفاده از فناوری‌نانو در منسوجات است.