توافق‌نامه‌ای برای گسترش بازار نانوپوشش ضد باکتری و ویروس

توافق‌نامه‌ای برای گسترش بازار نانوپوشش ضدباکتری و ویروس

سی‌باند سیستمز برای توسعه بازار نانوپوشش فتوکاتالیستی ضدپاتوژن‌های بیماری‌زا وارد همکاری مشترک با شرکت ماکوما شده است. این پوشش‌ها می‌توانند برای از بین بردن ویروس‌هایی نظیر کرونا نیز استفاده شوند.

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems) همکاری راهبردی با شرکت ماکوما (MACOMA) آغاز کرده است تا از پوشش‌های فتوکاتالیستی شرکت سی‌باند سیستمز موسوم به FN®Nano برای مقابله با پاتوژن‌ها و ویروس‌هایی نظیر COVID-19 و MRSA استفاده کند.

پوشش فتوکاتالیستی شرکت سی‌باند سیستمز را می‌توان در بیمارستان‌ها، مراکز مراقبت از بیماران با شرایط حاد، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز ورزشی، مدارس، مراکز نگهداری از کودکان و فرودگاه‌ها استفاده کرد تا از انتشار مواد سمی و آلرژی‌زا در هوا جلوگیری کند.

ماکوما توزیع‌کننده انحصاری پوشش‌های فتوکاتالیستی مبتنی بر فناوری‌نانو شرکت سی‌باند سیستمز در آمریکا است، پوششی که به‌عنوان یک راه‌حل موثر در برابر عوامل بیماری‌زا و پاتوژن‌ها شناخته شده و می‌توان از آن در سقف، دیوار و نمای ساختمان استفاده کرد. در این پوشش‌ها از نانوذرات دی‌اکسیدتیتانیوم استفاده شده است که ماده‌ای ایمن برای انسان و حیوان بوده و دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است.

هنگامی که نور خورشید به پوشش FN®Nano برخورد می‌کند، مواد خطرناک موجود در هوا را از بین می‌برد که این کار به دلیل وجود خواص فتوکاتالیستی دی‌اکسید تیتانیوم است.

براساس شرایط توافق‌نامه طرفین، ماکوما پوشش فتوکاتالیستی FN®Nano را در بیمارستان‌ها، مدارس، محیط‌های آموزشی و فرودگاه‌ها استفاده می‌کند.

اسکات سیلورمن، مدیر اجرایی شرکت سی‌باند سیستمز می‌گوید: «توانایی و قابلیت شرکت ماکوما در حوزه فناوری‌نانو می‌تواند مکمل راهبرد ایمنی ما باشد. مدارس، ساختمان‌های دولتی، رسانه‌ها و دیگر فضاهای با امنیت بالا می‌توانند بازار این محصول باشند. ما معتقدیم که این توافق‌نامه می‌تواند فرصت جدیدی برای گسترش ارزش‌افزوده این محصول باشد.»

اولگا مارتین مدیر اجرایی شرکت ماکوما می‌گوید: «مشارکت با شرکت سی‌باند سیستمز راه‌حل موثری برای معرفی فناوری نانوفتوکاتالیستی این شرکت خواهد بود. ما می‌توانیم از این فناوری در فضاهایی که نیاز به مراقبت بیشتر است، استفاده کنیم. مشتاقانه برای انجام این ماموریت با تیم سی‌باندسیستمز همکاری خواهیم کرد.»

لازم به ذکر است که شرکت سی‌باند سیستمز علاوه‌بر این پوشش، روی تولید شیشه‌های تقویت شده با فناوری‌نانو تمرکز دارد.