بازاریابی جلیقه‌های ضدگلوله تقویت شده با نانو در تایلند

بازاریابی جلیقه‌های ضدگلوله تقویت شده با نانو در تایلند

یک شرکت تولیدکننده محصولات محافظتی تقویت شده با گرافن، با انعقاد قراردادی بازاریابی محصولات خود را در تایلند آغاز کرده است. جلیقه‌های ضدگلوله این شرکت قرار است در ارتش سلطنتی تایلند استفاده شود.

شرکت پلنرتک (planarTECH) با همکاری IDEATI در تایلند به دنبال بازاریابی برای جلیقه‌های ضدگلوله است. پلنرتک به تازگی توافق‌نامه‌ای با IDEATI تایلند امضا کرده تا بازاریابی برای توزیع این جلیقه‌های ضدگلوله و محصولات محافظتی را آغاز کند.

در حال حاضر، ۲AM که محصولات محافظتی حاوی گرافن است، در حال تولید انبوه بوده تا در ارتش سلطنتی تایلند استفاده شود. این محصولات براساس استانداردهای ملی قوه قضائیه (NIJ) تایید شده‌اند و آزمایش‌های بین‌المللی آن نیز در حال انجام است. حداقل سفارش، ۱۰۰۰ واحد در بازه زمانی ۹۰ تا ۱۲۰ روز است.

۲AM کامپوزیتی حاوی پلی‌اتیلن با وزن مولکولی بالا به همراه گرافن است که در حال طی مراحل ثبت پتنت است. این کامپوزیت برای تولید جلیقه‌های ضدگلوله سبک مناسب بوده و موجب افزایش دوام و استحکام می‌شوند.

به‌عنوان مثال، ۲AM A-10418 باریک‌ترین (۲۰ میلی‌متر) و سبک‌ترین (۱٫۸ کیلوگرم) صفحه مستقل NIJ موجود در بازار است. علاوه‌بر این، گرافن استفاده شده در کامپوزیت می‌تواند تغییر شکل ناشی از فشار را تا ۱۱٫۳ میلی‌متر کاهش دهد.

جی‌پاتریک فرانتز، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلنرتک می‌گوید: «این شرکت از بدو تاسیس درگیر توسعه فناوری ۲AM بوده و ما بسیار خوشحالیم که می‌بینیم سرانجام، این فناوری تجاری‌سازی شده و در حال ورود به بازار است. ما می‌خواهیم از طریق شبکه‌های فروش خود از این فناوری حمایت کنیم. ما معتقدیم که این فناوری کاربردهای متعددی دارد که در حال حاضر به دنبال کشف این کاربردها هستیم.»

پلنرتک در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد تا تجهیزات CVD را برای تولید ورق‌های گرافنی با کیفیت بالا و همچنین دیگر مواد دوبعدی بسازد. این شرکت روی موسسه‌های تحقیقاتی متمرکز بوده و تاکنون بیش از ۶۵ سامانه را به مشتریان خود فروخته است. در لیست مشتریان این شرکت‌، دانشگاه منچستر، دانشگاه کمبریج، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ملی سنگاپور حضور دارند. از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به ارائه خدمات پشتیبانی، تلاش برای ارائه سیستم‌های صنعتی و همچنین تولید مواد گرافنی اشاره کرد.