ارتقا کیفیت نقاله‌های معدن با استفاده گرافن

یک شرکت استخراج‌کننده سنگ معدن آهن از گرافن برای بهبود کیفیت تجهیزات خود نظیر نقاله استفاده می‌کند.

شرکت نیوجین (newGen) از گرافن تولید شده توسط فرست‌گرافن (First Graphene) برای تولید روکش‌های لاستیکی استفاده کرد. در اطلاعیه‌ای که فرست‌گرافن منتشر کرده آمده است که نیوجین از گرافن این شرکت موسوم به PureGRAPH® استفاده کرده است.

نیوجین دومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در وسترن‌ استرالیا بوده که نیازمند تجهیزات مستحکم و مقاوم است. از این رو از مواد گرافنی شرکت فرست‌گرافن برای تولید روکش لاستیکی استفاده کرده تا استحکام و مقاومت سایشی را در تجهیزات خود افزایش دهد. با این کار عمر تجهیزات مورداستفاده در معدن، افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

شرکت نیوجین از گرافن به‌عنوان افزودنی برای تولید لاستیک مقاوم موسوم به ArmourGRAPH™ استفاده می‌کند.

همچنین از گرافن برای بهبود کیفیت دیگر تجهیزات فراوری مواد معدنی نظیر نقاله‌ها استفاده می‌شود. به دلیل طولانی بودن عمر، سهولت استفاده و خاصیت افزایش مقاومت در برابر آتش، این روکش‌های بهبود یافته در معدن مورد توجه نیوجین است. انتظار می‌رود که صنعت معدن از رویکرد تولید مواد تقویت شده با گرافن به‌عنوان یک راهبرد استاندارد استفاده نماید. استفاده از گرافن در سطل‌های مورداستفاده در این معدن از اواسط سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که سفارش خرید ۲ هزار کیلویی را از شرکت نیوجین دریافت کرده است که بعدها این سفارش به سه ‌هزار کیلوگرم افزایش یافته است.

فرست‌گرافن دارای خط تولید قدرتمندی بوده که توانایی تولید صدها تن محصولات گرافنی در سال را دارد. همچنین این شرکت موفق به دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده است؛ در نتیجه می‌تواند ده‌ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا ۱۰ تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی در محافظت از سلامت انسان و محیط‌زیست در اروپا را داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می‌شود.