قراردادی برای تولید نانوواکسن ضدویروس کرونا

کاتالنت از قرارداد با شرکت آرکتوروس برای تولید واکسن ضدکرونا حاوی نانوذرات خبر داد، واکسنی که یکی از گزینه‌های فعلی برای مقابله با ویروس کووید۱۹ است. آرکتوروس در حال انتقال فناوری به این خط تولید است.

شرکت کاتالنت (Catalent) قرار است واکسن mRNA شرکت آرکتوروس را در کارخانه‌ای در مادیسون ویسکانسین تولید کند. کاتالنت می‌گوید که تولید این واکسن فرصتی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ است.

براساس این توافق‌نامه که هنوز مسائل مالی آن فاش نشده است، شرکت کاتالنت واکسن mRNA شرکت آرکتوروس را که به‌عنوان کاندید مقابله با ویروس کووید۱۹ شناخته می‌شود، برای آزمون بالینی آماده می‌کند.

این واکسن حاوی ترکیبی از نانوذرات است که درون آن ترکیب خودتکثیرشونده RNA قرار دارد. این واکسن می‌تواند آنتی‌بادی ضدویروس کووید۱۹ را در بدن تولید کند.

مایک رایلی، مدیر بخش زیست‌شناسی شرکت کاتالنت می‌گوید: «تولید این واکسن در خط تولید ویسکانسین انجام می‌شود. شرکت آرکتوروس در حال آماده شدن برای انتقال فناوری به این خط تولید است و شرکت کاتالنت نیز از تجربه خود در بخش پردازش زیستی، زیرساخت‌ها و توانمندی‌های تحلیل خود برای تولید این واکسن استفاده خواهد کرد.

این دومین پروژه مهم مربوط به ویروس کرونا است که به تازگی کاتالنت مشارکت در آن را اعلام کرده است. چند هفته پیش نیز خبر قرارداد این شرکت با شرکت جانسون‌اند‌جانسون منتشر شد که مربوط به واکسن نوترکیبی ضدکرونا بود.

این پروژه در سایت بلومینگتن شرکت کاتالنت در سایت ایندیانا انجام می‌شود، جایی که این شرکت ۳۰۰ نیرو انسانی را برای پشتیبانی از این پروژه در اختیار دارد.

براساس اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر شده، شرکت کاتالنت در حدود ۱۰۰ فرصت برای کمک به شرکت‌های توسعه‌دهنده دارو و واکسن ضدویروس کرونا ارائه خواهد کرد. از میان محصولات این شرکت‌ها، حدود ۹۰ ترکیب منحصربه‌فرد بوده که به‌عنوان محصولات ضدکرونا در حال توسعه هستند.

مایک رایلی می‌گوید: «ما در حال ارائه خدمات به مشتریان خود در بخش‌ محصولات غیرکرونایی نیز هستیم. ما متعهد هستیم که تولید این محصولات را ادامه دهیم، اما بدیهی است که برخی از محصولات درمانی و واکسن‌ها در حال توسعه بوده و صنعت چشم‌انتظار این محصولات است. ما قابلیت و توانمندی پشتیبانی از این محصولات را نیز داریم.»