استفاده از سامانه گرافنی برای خنک کردن گوشی‌های Honor X10

شرکت هوآوی در گوشی‌های سری جدید خود موسوم به Honor X10 از سامانه گرافنی به‌منظور خنک کردن استفاده می‌کند.

جرج ژائو اعلام کرد که به زودی تلفن همراه جدید آنر (Honor) رونمایی می‌شود. هر چند که اطلاعات درباره سیستم خنک‌کننده این تلفن همراه منتشر شده است

شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه، به‌صورت دوره‌ای گوشی‌های جدیدی به بازار عرضه می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، هوآوی است که به زودی مدل Honor X10 را رونمایی خواهد کرد.

این شرکت به تازگی اطلاعاتی درباره جزئیات این تلفن همراه ارائه کرده است. از جمله مسائل مطرح شده درباره این تلفن جدید، گرافیک طراحی سه‌بعدی و سامانه خنک‌کننده آن است.

براساس اطلاعات ارائه شده، این تلفن هوشمند از سامانه خنک‌کننده‌ای بهره‌مند است که در آن از گرافن استفاده شده است.

این تلفن همراه از تراشه نسل ۵ بهره‌مند است که توسط شرکت هوآوی ساخته شده است، تراشه‌ای که معمولا کمی گرم‌تر از تلفن‌های معمول است. اما به دلیل استفاده از سیستم خنک‌کننده گرافنی در این گوش‌های جدید، محافظت حرارتی بهتری در این دستگاه دیده می‌شود.

پیشینه‌ استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. در آن سال هوآوی اعلام کرد که به فناوری باتری یون لیتیم مقاوم در برابر گرما دست یافته است که در تولید این باتری از گرافن استفاده شده است. این خبر در سمپوزیم باتری ژاپن اعلام شد. آنچه هوآوی به آن دست یافته بود، سامانه‌ای بود که به باتری یون لیتیم اجازه می‌داد تا در دمای بالاتر کار کند. در باتری‌های رایج، دمای ۵۰ درجه قابل تحمل است، اما زمانی که هوآوی از گرافن در باتری استفاده کرد، دمای کارکرد تا ۶۰ درجه بالا رفت. این شرکت اعلام کرد که گرافن موجب افزایش طول عمر باتری تا دو برابر می‌شود.

سال گذشته هواوی در تلفن همراه Honor Magic 2 از این سامانه خنک‌کننده گرافنی استفاده کرد که موجب کاهش دمای باتری می‌شد. این سامانه در حین شارژ باتری، دما را پایین نگه‌ می‌دارد.

چند ماه قبل نیز هوآوی از فیلم‌های خنک‌کننده گرافنی در گوشی‌های نسل جدید خود یعنی سری P۴۰ استفاده کرد.