حمایت بیشتر دولت کانادا از شرکت توسعه‌دهنده باتری حاوی نانوذرات

شرکت نانووان که پیش‌از این حمایت‌هایی از دولت کانادا برای توسعه فناوری مواد مورداستفاده در باتری با کمک نانومواد دریافت کرده بود، سه میلیون دلار دیگر از دولت کانادا دریافت کرد. این شرکت در حال حاضر با شرکت‌هایی نظیر فولکس‌واگن برای استفاده از این مواد پیشرفته در باتری خودروهای الکتریکی همکاری می‌کند.

شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) حمایت‌های بیشتری از دولت کانادا برای توسعه فناوری باتری دریافت می‌کند. این شرکت این بار موفق به دریافت بیش از ۳ میلیون دلار (دلار کانادا) از استان بریتیش کلمبیا شده است، حمایتی که به نانووان کمک می‌کند تا به سوی مقیاس‌پذیر کردن پروژه تولید مواد پیشرفته مورداستفاده در باتری حرکت کند.

این شرکت برای تولید مواد باتری، از نانوذرات و نانوساختارهای لایه‌ای در کاتد حاوی کبالت، منگنز و نیکل استفاده کرده است که این کار موجب بهبود عملکرد باتری یون‌لیتیم شده و قیمت آن را کاهش می‌دهد. پیش‌ماده‌های این فناوری ترکیبی از چند فلز نیکل، کبالت و منگنز است که در دمای بالا درون کوره ترکیب می‌شوند. نانووان از راهبرد متفاوتی استفاده می‌کند تا بتواند لیتیم را به دیگر پیش‌ماده‌ها و فلزات اضافه کند. با این فناوری، دیگر نیازی به استفاده از آسیاب و سایش نیست و می‌توان فرایند گرمادهی را کوتاه کرد و در نهایت تولید ساده‌تر شود.

این حمایت مالی جدید بخشی از مشارکت دولت کانادا از فناوری‌های توسعه پایدار این کشور است که از طریق یک صندوق چند میلیارد دلاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. این صندوق به دنبال حمایت از پروژه‌هایی است که به فناوری‌های سبزتر منجر شده و کاربردهای صنعتی پیدا می‌کنند.

نانووان برای بهبود تولید و عملکرد پودرهای مورداستفاده در باتری‌های یون‌لیتیم، پلت‌فورم ویژه‌ای را توسعه داده است و تاکنون برای ثبت بیش از ۱۶ پتنت اقدام کرده است.

دن بلوندان، مدیرعامل شرکت نانووان می‌گوید: «تزریق سه میلیون دلار دیگر به شرکت، انعطاف‌پذیری ما را در تسریع مقیاس‌پذیر کردن و تجاری‌سازی این فناوری افزایش می‌دهد. این بودجه‌ها از سوی وزارت انرژی، معدن و منابع طبیعی تامین شده است.»

با استفاده از این فناوری می‌توان طیف‌گسترده‌ای از پودرهای ترکیبی مبتنی بر لیتیم را برای استفاده در انواع باتری‌های خودرو تولید کرد.

نانووان در حال حاضر با شرکت‌های بزرگی نظیر فولکس‌واگن و پولد برای توسعه باتری‌های حاوی مواد نانوساختار همکاری می‌کند.