نتایج مثبت آزمون بالینی واکسن ضدکرونا حاوی نانوذرات

یکی از شرکت‌های چینی که به دنبال استفاده از نانوذرات در تولید واکسن است، نتایج مثبتی از آزمون‌های بالینی این واکسن برای مقابله با ویروس کرونا به‌دست آورده است.

شرکت سینوواک (Sinovac) که در پکن مستقر است اعلام کرد که نتایج مثبتی از آزمایش روی واکسن ضدکرونا به‌دست آورده است.

این شرکت بعد از انجام فاز اول و دوم بالینی روی واکسن ضدکووید ۱۹ اعلام کرد که نتایج رضایت‌بخش بوده است. این شرکت پیش از این با صدور بیانیه‌ای گفته بود که واکسن ضدکرونای این شرکت قادر است پاسخ مثبت سیستم ایمنی بدن را بر علیه ویروس کرونا ایجاد کند.

شرکت سینوواک انتظار دارد گزارش مطالعات فاز بعدی کارآزمایی بالینی روی این واکسن در آینده نزدیک مشخص شود.

شرکت سینوواک اعلام کرده که در آزمایش‌های اخیر، دارو روی داوطلبان موردآزمایش قرار گرفته که عوارض منفی روی افراد ایجاد نکرده است.

ویدونگ یین، مدیرعامل شرکت سینوواک می‌گوید: «شرکت سینوواک روی تولید انبوه واکسن ضدکرونا سرمایه‌گذاری کرده است، واکسنی که قرار است برای استفاده جهانی تولید شود.»

شرکت سینوواک با موسسه بوتانتان در برزیل همکاری می‌کند تا یک مطالعه بالینی را در خارج از کشور انجام دهد. آزمون‌های انجام شده پیشین نشان داده است که واکسن شرکت سینوواک نامزدی ایمن برای مقابله با بیماری کرونا بوده و توانسته است سیستم ایمنی بدن را بر علیه ویروس کرونا تحریک کند. کشور کانادا فاز دوم آزمون بالینی روی این واکسن را تایید کرده است.

این شرکت وارد همکاری با شرکت پرسیژن نانوسیستم شده تا واکسن نانوذرات لیپیدی حاوی mRNA را برای مقابله با ویروس کرونا توسعه دهند. این دو شرکت توافق‌نامه‌ای برای این کار امضا کرده‌اند.

شرکت سینوواک اوایل ماه ژانویه اعلام کرد که کار روی توسعه واکسن ضدکرونا را آغاز کرده است و قرار است کارآزمایی بالینی با همکاری یکی از موسسه تحقیقاتی شهر ووهان انجام شود.