عرضه تجاری جوهر نانو برای استفاده در صنعت الکترونیک

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید جوهر نانو، به تازگی جوهری برای استفاده در صنعت الکترونیک ارائه کرده است که ضمن بهبود کیفیت کار، هزینه تولید را کاهش داده و زمان انجام کار را کم می‌کند.

پی‌وی ‌نانوسل (PV Nano Cell) جوهر جدیدی برای استفاده در چاپ دیجیتال رسانا تولید کرده است. این شرکت یکی از ارائه‌دهندگان رهیافت‌های چاپ دیجیتال رسانا بوده که جوهرهای مختلفی را تولید و به بازار عرضه کرده است. این شرکت به تازگی جوهر طلا برای چاپ آئروسل و چاپ جوهرافشان تولید کرده است.

این جوهر جدید برای پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان تولید شده که قرار است طیف وسیعی از کاربردها را پوشش دهد. این شرکت انتظار دارد که این جوهر برای استفاده در بخش تولید بوردهای مدار چاپی، اتصال‌دهنده‌ها، سوئیچ‌ و رله‌ها به کار رود.

فناوری آبکاری طلا بسیار گران و پیچیده بوده و لازم است روشی جایگزین برای آن ارائه شود. این جوهر یک فناوری ساده بوده که می‌توان آن را به‌صورت انبوه به کار برد. این فناوری ضمن ارائه سطح جدیدی از انعطاف‌پذیری در طراحی و کاهش زمان، بهترین هزینه تولید را تضمین می‌کند. جوهر جدیدی که شرکت پی‌وی‌ نانوسل تولید کرده، خط تولید جوهرهای نقره، مس و جوهرهای دی‌الکتریک را تکمیل می‌کند.

فرناندو دولاوگا، مدیر اجرایی شرکت پی‌وی ‌نانوسل، می‌گوید: «برای این که بتوان تولید انبوه ادوات الکترونیکی را انجام داد لازم است تا جوهرهای جدیدی را تولید کرد تا بتوان به چالش‌های موجود در بازار غلبه نمود. از جمله این چالش‌ها می‌توان به کاهش خوردگی، ایجاد امکان لحیم‌کاری و اتصال سیم‌ها اشاره کرد. توانایی تولید جوهر افشان یا آئروسل طلا، گامی بزرگ برای شرکت ما محسوب می‌شود. این محصول جدید با کارایی بالا و قابل اعتماد بوده و یک محصول رقابتی در بازار است. از آنجایی که طلا در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، این فناوری قابلیت استفاده در این صنعت را دارد. ما قصد داریم که این جوهر را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنیم که از آن در چاپگر DemonJet استفاده شود که با این کار، امکان چاپ با ده رنگ مختلف به‌صورت هم‌زمان فراهم می‌شود.»

شرکت پی‌وی ‌نانوسل با استفاده از مواد نانوبلوری اقدام به تولید جوهرهای رسانا می‌کند که از آن‌ها می‌توان برای ساخت پیل‌های فتوولتائیک، بوردهای مدارچاپی، حسگر، نمایشگر و آنتن استفاده کرد. این شرکت که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است، جوهرهای رسانای خود را برای شرکت‌های مختلفی در سرتاسر جهان تولید می‌کند. علاوه بر موفقیتی که این شرکت با جوهرهای Sicrys در حال به‌دست آوردن است، محدوده کاملی از قطعات الکترونیکی سه‌بعدی چاپی، بردهای مدار سه‌بعدی چاپی، RFID، حسگرها و صفحات لمسی گوشی‌های تلفن هوشمند را تولید می‌کنند.