حمایت ۵ میلیون پوندی دولت بریتانیا از تولید انبوه گرافن

دولت بریتانیا با اختصاص وام ۵ میلیون پوندی به شرکت ورسارین، از تولید گرافن توسط این شرکت حمایت کرد. این کار در راستای تامین نیاز بازار این کشور به گرافن انجام شده است.

شرکت ورسارین (Versarien) برای تولید گرافن، وام ۵ میلیون پوندی از مرکز نوآوری بریتانیا دریافت می‌کند. بنیاد نوآوری بریتانیا طی سه سال گذشته با اختصاص بودجه‌ای برای شرکت ورسارین از تولید گرافن در این شرکت حمایت کرده است. این وام در قالب برنامه‌ حمایتی از کارآفرینان متوسط و کوچک در بریتانیا تدارک دیده شده است.

وام‌های نوآوری که برای پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیا اختصاص داده می‌شود، به دنبال توسعه محصولات، فرایندها یا خدمات جدید بهبود یافته است و همچنین پروژه‌های تحقیق و توسعه که در مراحل آخر کار خود هستند و هنوز به مقیاس تجاری‌سازی نرسیده‌اند، از این وام‌ها بهره‌مند می‌شوند.

دولت بریتانیا، از طریق مرکز نوآوری، موافقت خود را برای اختصاص وام ۵ میلیون پوندی به شرکت ورسارین اعلام کرده است.

پیش از این، مرکز نوآوری بریتانیا به‌طور خاص از پروژه‌ای به نام G SCALE) an acronym for Graphene-Seat, Concrete, Arch, Leisure, Elastomer) حمایت کرده بود، پروژه‌ای که در آن به شرکت ورسارین اجازه می‌داد تا تولید گرافن تضمین شده از نظر کیفیت را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

اختصاص این وام که در ابتدای جولای ۲۰۲۰ انجام شده، قرار است در تسهیل تولید مقادیر کافی گرافن توسط شرکت ورسارین به کار گرفته شود.

چندی پیش شرکت ورسارین موفق به دریافت تاییدیه از انجمن گرافن آمریکا شده است. این تاییدیه نشان می‌دهد که فرایند و تجهیزات مورداستفاده این شرکت، استانداردهای جهانی این حوزه را رعایت کرده است. ورسارین اولین شرکتی است که موفق به دریافت این تاییدیه شده است. ورسارین با آزمایشگاه ملی فیزیک (NPL) به‌منظور دریافت استانداردهای لازم برای توسعه محصول همکاری دارد.