همکاری برای توسعه نانوجوهر مورداستفاده در صنعت مخابرات

دو شرکت بریتانیایی و تایلندی همکاری مشترکی برای توسعه نانوجوهر به‌منظور استفاده در صنعت مخابرات آغاز کردند. قرار است در این پروژه جوهرهای رسانای استیلن بلک و جوهر گرافنی شفاف برای استفاده از فناوری‌های مخابراتی نظیر RFID و NFC توسعه داده شود.

شرکت هایدال (Haydale) وارد فاز دوم همکاری خود با شرکت تایلندی آی‌آر‌پی‌سی (IRPC) شد. آی‌آر‌پی‌سی یکی از غول‌های پتروشیمی کشور تایلند است که توافق‌نامه‌ای با شرکت بریتانیایی هایدال منعقد کرده است. بر اساس این توافق‌نامه، شرکت آی‌آر‌پی‌سی پس از انعقاد قرارداد باید مبلغی به هایدال پرداخت کند و بخش دوم پرداخت نیز بعد از اتمام کار انجام می‌شود.

شرکت هایدال نیز خبر شروع فاز دوم همکاری خود با آی‌آر‌پی‌سی را اعلام کرد. این دو شرکت در تلاش‌ هستند تا جوهرهای رسانای استیلن بلک و جوهر گرافنی شفاف را برای استفاده از فناوری‌های مخابراتی نظیر RFID و NFC توسعه دهند.

براساس این توافق‌نامه، شرکت آی‌آر‌پی‌سی پس از امضا قرارداد باید یک پیش‌پرداخت به هایدال داده و با ارائه گزارش نهایی کار نیز پرداخت دوم انجام می‌شود.

کیت برادبنت، رئیس اجرایی شرکت هایدال می‌گوید: «بسیار خوب است که شاهد پیشرفت این همکاری و رسیدن به مرحله دوم هستیم. دستاورد ما در زمینه آنتن‌های RFID به شدت در سطح جهان در حال گسترش بوده و گام‌های مهمی نیز به‌منظور تجاری‌سازی آن برداشته شده است. این بازاریابی RFID فرصتی ایدئال برای رهیافت بی‌نظیر هایدال است.»

این متخصص مواد پیشرفته می‌گوید: «پیش‌بینی می‌شود که بازار چاپگر RFID در سال ۲۰۲۳ به رقم ۴٫۸ میلیارد دلار برسد.»

هایدال سابقه همکاری با شرکت‌های تایلندی را دارد. این شرکت سال گذشته با شرکت تی‌کی‌اس‌ سیامپرس منیجمنت قراردادی امضا کرد تا حق استفاده از نانوجوهر ضدجعل را به این شرکت واگذار کند.

به گفته ری گیبز از مدیران بخش توسعه‌ کسب‌و‌کار شرکت هایدال، زیرساخت شرکت تی‌کی‌اس در تایلند تراز اول است و آن‌ها از شرایط لازم برای بهره‌مندی از این فناوری برخوردار هستند. بنابراین، این شرکت می‌تواند از فناوری جوهر ضدجعل برای کسب سهمی از بازار ۲۰۰ میلیون دلاری این بخش استفاده کند.