تولید شیلد آنتی‌باکتریال محافظ صورت با چاپ ‌سه‌بعدی

با استفاده از نانومواد و بهره‌گیری از چاپ سه‌بعدی، یک شرکت نوپای عمانی اقدام به تولید شیلد محافظ صورت کرده است.

اتمزلب (Atoms Lab) یکی از شرکت‌های نوظهور عمانی است که در مرکز ملی تجارت مستقر شده است. این شرکت موفق به تولید شیلد محافظ صورت با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی شده است. این شیلد محافظ دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است.

در بیانیه این شرکت آمده است که اتمزلب از نانومواد و ترکیب آن با پلیمر و مس برای ساخت شیلد محافظ صورت استفاده کرده است.

یومنا الشجیر، مدیرعامل شرکت اتمزلب می‌گوید: «در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، این شرکت بیش از هزار شیلد صورت را تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد. مقداری نیز به کشورهای GCC صادر شد. این شرکت چاپگر Ultimaker 3D را در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات محافظت شخصی قرار داده است.»

وی می‌افزاید: «فروشگاه الکترونیکی اتمزلب که قطعات الکترونیکی و ملزومات پروژه‌های اینترنت اشیا را تولید می‌کند، نقش مهمی در تامین نیاز کارآفرینان و دانشجویان دارد.»

الشجیر می‌گوید: «از آنجا که ما توزیع‌کننده چاپگر Ultimaker 3D در عمان هستیم و با تمام نمایندگان کشورهای GCC ارتباط داریم، باید تاکید کنم که فروش این چاپگرها در عمان ۷۰ درصد بیشتر از کشورهای GCC است.»

اتمزلب در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است تا ارائه‌دهنده رهیافت‌های فناورانه در حوزه چاپ سه‌بعدی و ساخت مواد افزودنی باشد. این شرکت توزیع‌کننده انحصاری محصولات Ultimaker 3D در عمان است.

لازم به ذکر است که مرکز ملی تجارت یک پیشگامی است که توسط KOM عمان راه‌اندازی شده تا به کارآفرینان عمانی کمک کند. این مرکز به کسانی که صاحب ایده‌های تجاری هستند کمک می‌کند تا رشد کنند.

مرکز ملی تجاری با ارائه خدمات و پشتیبانی در توسعه مشاغل، مشاوره و دسترسی به بازارها و صاحب‌نظران، به کارآفرینان کمک می‌کند.