مشارکت صنعتی برای تقویت استخرهای فایبرگلسی با پودر گرافن

برای تقویت استخرهای شنای فایبرگلسی با استفاده از پودر گرافن، قراردادی به امضا رسیده که طی آن قرار است شرکت فرست‌گرافن پودر گرافن در اختیار شرکت اکواتیک قرار دهد.

با انعقاد قراردادی میان شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) و آکواتیک لژیر تکنولوژیز (Aquatic Leisure Technologies) به زودی از پودر گرافن موسوم به PureGraph در تولید استخرهای فایبرگلسی استفاده خواهد شد. با امضای این قرارداد، قرار است ۲٫۵ تن در سال فایبرگلس تقویت شده با گرافن در استرالیا، آمریکا و نیوزلند فروخته شود.

فرست‌گرافن و شرکت آکواتیک در طول دو سال گذشته آزمایش‌های گسترده‌ای را برای ادغام پودر گرافن با رزین‌های مورداستفاده در استخر‌ها انجام داده‌اند. نتایج کار آن‌ها نشان داد که با استفاده از درصد اندکی از پودر گرافن در این رزین‌ها، مقاومت خمشی قابل توجهی در این محصولات ایجاد می‌شود.

کریگ مگ‌گاچین، مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید که آزمایش غوطه‌وری مطابق با استانداردهای ASTM D750 به اتمام رسیده است و نتایج از کاهش میزان جذب حکایت دارد که این امر باعث کاهش پتانسیل تاول اسمزی می‌شود.

وی می‌افزاید: «اجرای این توافق‌نامه یکی از چندین موارد پیش‌بینی شده استخر برای سال ۲۰۲۰ است. ما خوشحالیم که با شرکت آکواتیک همکاری داریم تا محصول منحصر به‌فرد استخرهای فایبرگلسی را به بازار داخلی و خارجی معرفی کنیم. گرافن به مشتریان ما کمک می‌کند تا محصولات جدیدی را که بدون گرافن وجود نداشت، تولید کنند. پودر گرافن PureGraph عامل مهمی در جذب الاستومرها، کامپوزیت‌ها و روکش‌ها است و ما به دنبال برنامه‌های جدید خواهیم بود که گرافن می‌تواند در آن‌ها ارزش‌افزوده ایجاد کند.»

مدیر اجرایی شرکت آکواتیک معتقد است که این شرکت متعهد به ارائه رهیافت‌های خلاقانه برای مشتریان خود است. وی می‌گوید: «ما از محصولی که با گرافن تولید شده بسیار شگفت‌زده شدیم. ادغام گرافن با فایبرگلس‌های مورداستفاده در استخرها می‌تواند عصر جدیدی در حوزه استخرهای شنای فایبرگلسی ایجاد کند.»

ورن معتقد است که این افزودنی منجر به افزایش دوام، استحکام و مقاومت به آب و مواد شیمیایی در استخرهای فایبرگلسی می‌شود.