محافظت از بدنه خودرو با لایه‌ نانویی سخت‌تر از الماس

برای محافظت از بدنه خودرو در برابر آسیب‌های محیطی، شرکت زیمول لایه محافظی حاوی گرافن تولید کرده است که روی رنگ خودرو قرار گرفته و از آن محافظت می‌کند. این لایه شفاف، آب‌گریز و بسیار سخت و محکم است.

شرکت زیمول (Zymöl) شیلد گرافنی برای خودرو ساخته است که موجب محافظت از خودرو در برابر عوامل محیطی می‌شود. به گفته چارلز بنت، مدیرعامل شرکت زیمول، آسیب به خودرو از سوی عوامل محیطی یکی از چالش‌هایی است که نیروی طبیعت به آنچه که ما دوست داریم وارد می‌کند.

انتخاب یک محافظ مناسب برای خودرو اهمیت زیادی دارد. برند تجاری زیمول که برای محافظت از خودرو بسیار شناخته شده است، به تازگی شیلد گرافنی اتمی زیمول را به بازار معرفی کرده است.

لایه محافظی که این شرکت تولید کرده به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است، این محافظ از استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و موجب درخشش خودرو می‌شود و در عین حال از سرامیک سخت‌تر است.

این محافظ بدنه خودرو با استفاده از گرافن و رزین ساخته شده است. با استفاده از این لایه محافظ می‌توان یک سپر محافظتی در برابر آب، غبار و ریزش‌های زیست‌محیطی در خودرو ایجاد کرد.

زیمول با همکاری شرکت فیتک در حال از میان برداشتن سدهای موجود در مسیر استفاده از گرافن است که این فناوری فرموله شده با گرافن را می‌توان نتیجه این همکاری دانست.

آنچه که این محصول را متفاوت می‌کند این است که روی سطح خودرو قرار نمی‌گیرد، بلکه بخشی از سطح خودرو می‌شود. برخلاف سیلیکون، واکس و پلیمرها که روی سطح می‌نشینند، اما گرافن با رنگ پیوند اتمی ایجاد می‌کند.

این شیلد محافظت از خواص ویژه‌ بسیاری برخوردار است که آن را از دیگر محصولات محافظت در برابر رنگ جدا می‌کند.

به نسبت ضخامت، این محصول ۲۰۰ برابر از فولاد سخت‌تر و قوی‌تر است. سوپر شبکه گرافن در این شیلد از الماس نیز سخت‌تر است.

این شیلد گرافنی از هدایت گرمایی بالایی برخوردار بوده و دارای خاصیت دفع‌کنندگی آب (آب‌گریز) است و در عین حال شفاف نیز است.

زیمول یکی از شرکت‌های فعال در حوزه محصولات محافظت از سطح است که برای درخشندگی و محافظت از سطوح، اقدام به تولید محصولات محافظتی می‌کند.