رشد بیش از ۳۱ درصدی بازار باتری‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۷

پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد سالانه ۳۱ درصدی بازار باتری‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۷ است. اروپا بیشترین سهم را در میان مناطق مختلف جهان دارد.

به تازگی گزارشی با موضوع بررسی بازار باتری گرافنی منتشر شده که در آن حجم بازار این حوزه تا سال ۲۰۲۷ موردبررسی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات این گزارش، حجم بازار باتری گرافن در سال ۲۰۱۹، ۴۸٫۸ میلیون دلار بوده است که تا سال ۲۰۲۷ این بازار به رقم ۳۹۸٫۶ میلیون خواهد رسید. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که این بازار رشد سالانه ۳۱٫۲ درصدی را در این بازه زمانی تجربه کند.

تخمین ‌زده می‌شود که اروپا در بازار باتری‌های گرافنی پیشرو باشد و پس از آن آمریکای شمالی و آسیا/آفریقا قرار داشته باشند.

افزایش فروش بازار خودروهای الکتریکی از جمله عوامل تاثیرگذار در رشد بازار باتری‌های گرافنی است، دلیل این امر نیز کاهش زمان شارژ باتری‌ها و افزایش مسافت قابل پیمایش با این نوع خودروها است.

پیشرفت‌های انجام شده در بازار الکترونیک قابل حمل نیز می‌تواند روی افزایش رشد صنعت باتری گرافنی تاثیرگذار باشد. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که افزایش سرمایه‌گذاری دولتی در بخش تحقیق و توسعه موجب رشد فرصت‌های درخشانی در این حوزه شود.

با این حال، فقدان آگاهی درباره فناوری گرافن و همچنین ناتوانی در تجاری‌سازی این باتری‌ها از جمله عواملی است که می‌تواند محدودیت در رشد بازار ایجاد کند.

باتری‌های یون لیتیم دارای بیشینه سهم بازار از نقطه نظر درآمد هستند. عواملی نظیر افزایش فروش خودروهای الکتریکی، افزایش ظرفیت باتری‌ها و استقامت بالا به فروش بهتر این محصولات در بازار کمک کرده است. با این حال، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷، پیش‌بینی می‌شود که ابرخازن‌ها با سرعت بیشتری نسبت به دیگر انواع باتری‌ها رشد کنند.

دانسیته پایین انرژی ابرخازن‌ها مانع اصلی تحقق پتانسیل‌های تجاری کامل این فناوری است. ذخیره شارژ در ابرخازن‌ها به سطوح محدود می‌شود؛ بنابراین، استفاده از فناوری‌نانو می‌تواند به بهبود دانسیته انرژی در ابرخازن‌ها کمک کند.

هر چند که در سال ۲۰۱۹، اروپا بیشینه درآمد را از بازار باتری‌های گرافنی داشته است، اما در سال‌های آتی آسیا و اقیانوسیه رشد قابل توجهی در این بازار را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که بریتانیا عمده‌ سهم را در بازار گرافن اروپا داشته و در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۴۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. همچنین خودروسازی بیش از ۴۵ درصد از سهم بازار باتری‌های گرافنی را در سال ۲۰۱۹ داشته است.