ادغام دو شرکت برای توسعه فناوری رهایش عصاره گیاه با نانوذرات

شرکت ام‌سی‌تی‌سی با خرید و ادغام شرکت للانتوس، از فناوری این شرکت برای توسعه محصولات خود استفاده می‌کند. ام‌سی‌تی‌سی به دنبال رهایش عصاره گیاه شاهدانه با استفاده از نانوذرات در محصولات نوشیدنی است.

شرکت ام‌سی‌تی‌سی هولدینگ (MCTC Holdings) یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش عصاره شاهدانه و توسعه فناوری‌های مربوط به تزریق و تحویل این مواد است، این شرکت اعلام کرد که با شرکت للانتوس بیوتک ادغام شده است.

در اواسط ماه فوریه، شرکت ام‌تی‌سی‌تی اعلام کرد که شرکت للانتوس بیوتک را خریداری کرده است، شرکتی که در زمینه گیاهان دارویی و شاهدانه فعالیت‌هایی داشته است. این دو شرکت پیش از این تحقیقات مشترکی با هم انجام داده و چندین پتنت را در بخش فناوری‌های رهایش کانابینول به ثبت رسانده‌اند.

تمام تحولات و توسعه‌های انجام شده توسط این دو شرکت در قالب همکاری مشترک به‌دست آمده است که به‌صورت ۶ پتنت بوده که حق استفاده از آن در اختیار شرکت ام‌سی‌تی‌سی است. این پتنت‌ها در موضوعاتی نظیر نانوذرات کانابینول پلیمری، افزایش کارایی استخراج از گیاهان و سامانه‌های رهایش مواد برای عصاره‌های گیاهی است.

آرمان طباطبایی، مدیرعامل شرکت ام‌سی‌تی‌سی می‌گوید: «ما هم‌اکنون فناوری خود را با فناوری شرکت للانتوس ترکیب کرده‌ایم. بر اساس توافق‌های انجام شده، کلیه حقوق مالکیت فکری این شرکت به ام‌سی‌تی‌سی می‌رسد. ما اکنون به‌صورت فعال این فناوری‌های منحصربه‌فرد را با چندین محصول ادغام می‌کنیم. به‌طور کلی، شرکت للانتوس فناوری‌های بنیادینی را در اختیار ما قرار می‌دهد که با این کار ما به شش فناوری در حال ثبت پتنت دسترسی پیدا می‌کنیم.»

قرارداد واگذاری شرکت للانتوس در ماه فوریه امضا شد و در حال حاضر ام‌سی‌تی‌سی در حال ادغام اسرار تجاری و فناوری‌های در انتظار ثبت پتنت شرکت للانتوس با فناوری‌های ام‌سی‌تی‌سی است.

طباطبایی می‌گوید: «در حال حاضر، ما پتنت‌هایی را ثبت و همچنین شرکت للانتوس را خریداری کرده‌ایم. اکنون توجه ما به فناوری‌های انقلابی است.»

ام‌سی‌تی‌سی سال گذشته موفق شد تا ذرات کانابینوئید را در مقیاس نانومتری با/بدون زیست‌فعال کننده TPGS تولید کند. اولین پتنت این شرکت روی یک فیلم تقویت شده با نانوذرات است، نانوذراتی که قابل حل شدن و خوراکی بوده و می‌توان با استفاده از آن کانابینوئید را به همراه ویتامین‌ها و مواد فعال شده وارد بدن کرد. دومین پرونده پتنت این شرکت به نانوذرات پلیمری اختصاص دارد. در این پتنت روی نوعی از نانوذرات کانابینوئید ترکیب شده با پلی‌اتیلن گلیکول توکوفریل تاکید شده است، ماده‌ای که به TPGS شهرت داشته و به‌عنوان یک ماده افزایش‌دهنده فعالیت زیستی بر پایه روغن آفتابگردان ساخته می‌شود.