تمدید مهلت ثبت‌نام در چالش‌های نوآوری «کاهش آب‌شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی» و «اصلاح کود فسفاته به منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک»

مهلت ثبت‌نام در چالش‌های‌ نوآوری «کاهش آب‌شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی» و «اصلاح کود فسفاته به منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک» تا ۲ شهریورماه تمدید شد.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو به‌منظور فراهم نمودن فرصت بیشتری برای تکمیل و ارسال طرح‌ها از سوی فناوران و پژوهشگران، مهلت ثبت‌نام در چالش‌های نوآوری «کاهش آب‌شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی» و «اصلاح کود فسفاته به منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک» تا تاریخ ۲ شهریورماه سال جاری تمدید شد. از این رو پژوهشگران، فناوران و شرکت‏‌های دانش‌‏بنیان علاقه‌مند به شرکت در چالش‌های نوآوری تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی چالش (Ichallenge.ir) فرم پیش‌نویس طرح را دریافت و نسبت به ثبت طرح پیشنهادی خود اقدام نمایند.

چالش‌های نوآوری فوق با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آی‌چلنج طی دو مرحله برگزار خواهند شد. با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در تاریخ ۲ شهریورماه، طرح‌های دریافتی توسط کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برگزیده (اعم از فرد یا گروه) به مرحله دوم راه خواهند یافت.

برگزیدگان مرحله نخست، حدود ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، نمونه‌ای آزمایشگاهی از طرح خود را مطابق با ملاحظات فنی چالش بسازند. در این مرحله شرکت‌کنندگان به‌صورت گام‌به‌گام، پیشرفت طرح خود را گزارش می‌دهند و بر اساس آن، از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی تا سقف ۷۰ میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند. شرکت‌کننده‌ای که بهترین نتیجه را در ارزیابی‌های فنی و اقتصادی به‌دست آورد ضمن دریافت جایزه ۳۰۰ میلیون ریالی، فرصت همکاری با شرکت‌‌های متقاضی این محصول را به‌منظور تجاری‌سازی فناوری خود خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت‌نام، شرایط ارسال راه‌حل، جوایز و…) به نشانی Ichallenge.ir مراجعه نمایند.