تولید کیف‌های دارای پوشش نانو با خواص آنتی‌باکتریال

یکی از شرکت‌های تولیدکننده کیف، با ایجاد پوشش نانو روی سطح محصولات خود، باعث ایجاد خواص آنتی‌باکتریال و ضدمیکروبی در سطح کیف‌ها شده است.

شرکت سامسارا (Samsara) کیف‌های نوآورانه با پوشش آنتی‌باکتریال تولید کرده است، پوشش‌هایی که در آن‌ها از فناوری ‌نانو استفاده شده است.

سامسارا یکی از شرکت‌های تولیدکننده چمدان و کیف است که محصولات هوشمندی به بازار عرضه کرده است. این شرکت به‌دنبال افزایش ایمنی در سفر است؛ از این‌رو، یک لایه پوشش آنتی‌باکتریال روی کیف‌های تولیدی خود ایجاد کرده تا از رشد باکتری‌ها روی پارچه جلوگیری شود.

علاوه بر این، شرکت سامسارا با ایجاد این لایه نانویی سدی در برابر آلاینده‌ها ایجاد می‌کند که باعث محافظت از محتویات کیف شده و آن‌ها را تمیز نگه می‌دارد. با استفاده از مواد هوشمند که در این کیف‌ها به‌کار رفته، مسافران در محل‌های پر رفت‌وآمد از گزند آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت می‌شوند.

آترا دزیکوفسکی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سامسارا می‌گوید: «سامسارا خوشحال است که از مواد هوشمند در محصولات خود استفاده می‌کند. در حالی که فناوری هوشمند همچنان در محصولات ما به‌کار می‌رود، این پوشش نانویی نیز به محصولات اضافه شده تا از کیف‌ها محافظت بیشتری شود.»

در کیف‌های تولیدی این شرکت، ترکیبی از طراحی زیبا و فناوری نوین به‌کار رفته است. این مواد هوشمند موجب می‌شود مسافرانی که مایل به داشتن کیف در پروازها هستند و در عین حال نیاز به ضدعفونی نمودن کیف خود دارند، دیگر نگران آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زا نباشند.

در حال حاضر این کیف‌ها در دو رنگ کلاسیک براق و خاکستری تولید می‌شود. یافته‌های اخیر انجمن میکروبیولوژی آمریکا نشان می‌دهد که درصورت استقرار یک فرد مبتلا در فضای اتاق‌خواب نظیر سطح تخت‌خواب، بالش‌ها و کیف روی زمین در حدود ۴٫۶ تا ۹۷٫۷ درصد احتمال وجود ویروس کرونا است.

بنابراین، کیف‌های جدید شرکت سامسارا می‌تواند با دفع آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زا به مصونیت بیشتر کاربر کمک کند. پوشش به‌کار رفته در این کیف‌ها نامرئی بوده و دارای خواص آبگریز است که در چنین فضاهایی که احتمال وجود ویروس وجود دارد، احتمال آلودگی را به حداقل می‌رساند.