سامسونگ: عرضه نسل جدید تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی در سال ۲۰۲۱

نسل بعدی تلویزیون‌ها و نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی شرکت سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

هر چند که سامسونگ در حال حاضر نمایشگرهای دیجیتال مبتنی بر نقاط کوانتومی را به‌منظور استفاده در نمایشگرها و تلویزیون تولید و به فروش می‌رساند، اما باید گفت که این فناوری مبتنی بر نقاط کوانتومی واقعی نیست. فناوری QLED نسل فعلی این شرکت از پنل‌های LCD معمولی با فیلم تقویت شده با نقاط کوانتومی ساخته می‌شود که این فیلم حاوی نقاط کوانتومی برای بهبود نور پس‌زمینه و ارتقای رنگ استفاده می‌شود.

با این حال این غول فناوری کره‌جنوبی در حال کار روی نسل بعدی پنل‌های QLED است که در آن‌ها از نقاط کوانتومی برای انتشار نور استفاده شده است.

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقات نمایشگر بازار، اومدا، این نمایشگر جدید شرکت سامسونگ ممکن است در سه ماهه سوم سال آینده وارد خط تولید انبوه شود. ظاهرا این شرکت پیش از این نمونه‌های اولیه پنل QLED را به‌منظور تست برای شرکت سونی و سامسونگ الکترونیکز ارسال کرده است.

بازوی تولید نمایشگر شرکت سامسونگ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا تولید پنل‌های ال‌سی‌دی را متوقف کرده و تمرکز خود را روی تولید پنل‌های QLED قرار دهد، پنل‌هایی که با سرمایه‌گذاری تقریبا ۱۱ میلیارد دلاری به بازار عرضه خواهند شد.

کارشناسان مدعی هستند که پنل‌های نسل بعدی QLED سامسونگ در واقع LEDهایی هستند که در آن‌ها پوششی از جنس نقاط کوانتومی وجود دارد. با این حال سامسونگ این ادعا را رد می‌کند و ترجیح می‌دهد که این فناوری QLED یا QD-OLED نام‌گذاری شود.

این شرکت ادعا می‌کند که به شرکت رقیب خود یعنی ال‌جی نپیوسته است. محققان بازار می‌گویند که سامسونگ قرار است در خط تولید خود نمایشگرهای ۵۵، ۶۵، ۷۸ و ۸۲ اینچ را تولید کند. یک مقام رسمی سامسونگ اعلام کرده که این شرکت هدف خود را برای تجاری‌سازی پنل‌های QLED در سال ۲۰۲۱ تعیین کرده است اما هنوز زمان دقیقی برای این کار تعیین نکرده است.