ساخت داروی ضدالتهاب حاوی فولرن

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دارو، با ترکیب سوپر فولرن و بتاگلوکان اقدام به ساخت دارویی برای مقابله با التهاب کرده است.

سوپر فولرن لبز (Super Fullerene Labs) اعلام کرد که یک راهکار جدید نانویی برای پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن ارائه کرده است.

Nemerex Immunity محصول سوپر فولرن لبز بوده که با ترکیب بتاگلوکان و سوپرفولرن ساخته شده است. بتاگلوکان یک ترکیب فعال زیستی بوده که به‌منظور حمایت از سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود و سوپر فولرن نیز نوعی ساختار نانومقیاس کربنی است. ترکیب این دو ماده منجر به ساخت محصولی شده که سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و از اثرات التهابی کم می‌کند.

جیم کارول، مدیر سوپر فولرن لبز می‌گوید: «ما نیاز به یک راه‌حل نانویی داشتیم که با استفاده از آن بتوانیم از سیستم ایمنی بدن افراد پشتیبانی کنیم. زمانی که بدن به خطر می‌افتد مشکلات اساسی برای ما از سوی سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود. ما احساس می‌کنیم که ترکیب بتاگلوکان با سوپر فولرن حمایت ایمنی لازم و محافظت مداوم در برابر التهاب را فراهم می‌کند.»

بتاگلوکان، یک قند بوده که سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و آن را مدیریت می‌کند که این کار با فعال‌سازی ماکروفاژ‌ها و سلول‌های از بین‌ برنده سلول‌ها انجام می‌شود، و با تعدیل پاسخ ایمنی بدن موجب کنترل التهاب در بدن می‌شود. در طول حمله پاتوژن‌ها، سیستم ایمنی بدن ممکن است بیش از حد به تهدید پاسخ داده که این امر موجب افزایش التهاب بدن می‌شود.

سوپر فولرن یک نوع قوی‌تر از کربن ۶۰ بوده که خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به کربن ۶۰ دارد. اکسیداسیون زمانی رخ می‌دهد که یک مولکول الکترون از دست می‌دهد، برای این که مولکول به حالت تعادل بازگردد تلاش‌هایی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها بیرون کشیدن الکترون از دیگر مولکول‌ها است. استرس اکسیداتیو یا التهاب شدید زمانی رخ می‌دهد که بدن با تقاضای بالای الکترون روبه‌رو می‌شود.

سوپر فولرن به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان یا دهنده الکترون عمل کرده و تعادل را میان مولکول‌ها ایجاد می‌کند. ترکیب سوپر فولرن با بتاگلوکان موجب تعدیل فعالیت سلول‌های ایمنی بدن می‌شود.

شرکت سوپر فولرن لبز این دارو را با دوز ۱۰ و ۱۵ میلی‌گرم تولید کرده است.