افتتاح رویداد بارز کمپ با همکاری شرکت بارز و ستاد نانو

سه‌شنبه چهارم شهریورماه ۹۹، تفاهم‌نامه مشترک میان گروه صنعتی بارز و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با محوریت شبکه تبادل فناوری به امضا رسید. برگزاری رویداد بارز کمپ از جمله بخش‌های مهم این تفاهم‌نامه همکاری بود که در حال حاضر بارز کمپ شماره ۱ با موضوع تأمین سفارشی قطعات یدکی صنعتی در حال دریافت اطلاعات متقاضیان جهت برگزاری این رویداد است.

بارز کمپ، یک رویداد استارتاپی است که به میزبانی گروه صنعتی بارز و با همکاری شبکه تبادل فناوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود و هر دوره آن روی یک موضوع خاص متمرکز است. هدف برگزاری بارز کمپ شناسایی اساتید، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌صورت کلی همه افراد توانمند بوده و منتخبان در این فرآیند با حمایت و هدایت انجام شده اقدام به ایده‌پردازی، تیم‌سازی و پیشبرد استارتاپ‌های خود می‌نمایند.

در هر فراخوان بارز کمپ، ابتدا علاقه‌مندان به موضوع اعلام شده در قالب یک یا چند مورد از حوزه‌های پیشنهادی رویداد، اعلام آمادگی و ثبت‌نام می‌نمایند. پس از یک غربال اولیه و انجام مصاحبه، منتخبان در یک دوره فشرده سه‌روزه شرکت کرده و در آن ضمن تشریح و بررسی موضوع کمپ از جنبه‌های مختلف، ایده‌های اولیه خود را پخته‌تر خواهند کرد. در این دوره سه‌روزه انواع آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های کاربردی، به‌روز و هدفمند در یک فضای صمیمی ارائه و در انتهای آن، تیم‌سازی انجام خواهد شد و پس از آن هر یک از تیم‌ها به موازات ایده و پیشنهاد خود را به پیش می‌برند.

بارز کمپ شماره ۱ با موضوع تأمین سفارشی قطعات یدکی صنعتی در حال دریافت اطلاعات متقاضیان جهت برگزاری این رویداد است.

مزایایی که تیم‌های منتخب در این کمپ از آن برخوردار خواهند بود عبارت اند از:

  • تضمین همکاری از طرف شرکت بارز در صورت به‌نتیجه رسیدن ایده و شکل گرفتن استارتاپ؛
  • خدمات پشتیبانی و حمایت مالی شامل امکان بازدید از کارخانه‌های بارز، استفاده از آزمایشگاه‌ها، مشاوره فنی و…؛
  • امکان دریافت حمایت‌های ستاد نانو در صورت تأیید طرح‌های نانویی؛
  • دسترسی و استفاده از فضای کاری اشتراکی بارز در دانشگاه امیرکبیر نیز از دیگر مزایای حضور در بارزکمپ است. حضور در این فضا ضمن برخورداری از امکانات مشاوره و منتورینگ، سبب گسترش ارتباطات، خلق و توسعه ایده‌های جدید و حل موانع و مشکلات خواهد شد؛
  • تعیین مربیان تخصصی که در طول دوره فعالیت تیم‌ها در کنار آن‌ها هستند؛
  • و امکان جذب سرمایه در صورت تأئید عملکرد و خروجی تیم‌ها توسط شرکت بارز.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد به اینجا مراجعه کنند.