استفاده آزمایشی از سامانه پرداخت نانو در یک هتل

برای ارتقای کیفیت خدمات در رستوران یک هتل در شهر منچستر، سیستم پرداخت NCF که در آن از آنتن‌های نانویی استفاده شده، به‌صورت آزمایشی به‌کار گرفته شده است. این سیستم پرداخت با استفاده از تلفن هوشمند مشتری و در زمان بسیار کم امکان تسویه حساب را برای مشتری فراهم می‌کند.

هتل لوری (Lowry) در شهر منچستر به‌صورت پایلوت از سیستم پرداخت NFC مبتنی بر گرافن استفاده می‌کند. این هتل در حال استفاده آزمایشی از یک سیستم خدمات پرداخت بدون تماس است که در آن مشتریان رستوران می‌توانند تنها با ضربه زدن روی تلفن هوشمند، پرداخت موردنظر را انجام دهند و قبض دریافت کنند. در این سامانه پرداخت هوشمند از آنتن‌های الکترونیکی مجهز به گرافن استفاده شده است.

این فناوری به مشتریان این امکان را می‌دهد تا برای دریافت صورت‌حساب از مرورگر تلفن هوشمند خود استفاده کنند و پس از پرداخت کامل با استفاده از برنامه تحت اندروید یا Apple Pay، قبض تسویه حساب را دریافت کنند.

توسعه این فناوری با همکاری دانشگاه منچستر و استارت‌آپ بریتانیایی پیپر تکنولوژیز (Payper Technologies) انجام شده است.

تاناسیس گئورگیو بنیان‌گذار این استارت‌آپ می‌گوید: «آنتن‌های ساخته شده از گرافن نقش مهمی در ایجاد انعطا‌ف‌پذیری و هدایت الکتریکی و همچنین استحکام مکانیکی دارد که می‌توان این ویژگی‌ها را در سامانه مبادله مستقیم رستوران‌ها به‌کار برد. با وارد کردن مقادیر کمی گرافن در فرآیند تولید، می‌توانیم طیف وسیعی از مزایای آن را در سامانه‌ پرداخت صورتحساب به‌کار برد و در نهایت سامانه‌ای هوشمند ایجاد کرد. این استفاده آزمایشی در هتل لوری برای اثبات و تایید عملکرد این فناوری در پرداخت صورتحساب در میز انجام می‌شود تا مزایا و پتانسیل‌های این فناوری نظیر کاهش زمان تسویه حساب مشتری، کم شدن برخورد مشتری با پرسنل رستوران و پایین آوردن زمان اشغال میز استفاده شود.