اختصاص بودجه‌ای برای تجهیز زیرساخت‌های نانو

دانشگاه کرنل برای ارتقای زیرساخت‌های نانو، بودجه ۷٫۵ میلیون دلاری از بنیاد ملی علم دریافت می‌کند. این بودجه به تقویت توان تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه فناوری ‌نانو کمک شایانی می‌کند.

بنیاد ملی علم بودجه تسهیلاتی خود را برای گروه علوم و فناوری ‌نانو دانشگاه کرنل (CNF) را تمدید کرد، این بودجه ۷٫۵ میلیون دلاری به‌مدت ۵ سال به‌منظور حمایت از تحقیقات دانشگاه و نانوساخت در اختیار این مرکز قرار خواهد گرفت.

این بودجه موجب می‌شود تا CNF در شبکه زیرساخت هماهنگ ملی فناوری ‌نانو (NNCI) بتواند مشارکت داشته باشد، شبکه‌ای که مهندسان و دانشمندان دانشگاهی، دولتی و صنعتی را یاری می‌کند تا دسترسی سریع و عملی به ابزارهای پیشرفته ساخت نانو داشته باشند.

کریستوفر اوبر، استاد مهندسی مواد می‌گوید: «ما در نیمه ‌راه این برنامه ده ساله هستیم و خوشحالیم که بخشی از این برنامه بوده‌ایم. CNF پیشگام در تاسیسات نانوساخت است و در چهل سال گذشته که این شبکه رشد کرده و تغییراتی را تجربه کرده ما همچنان حضور ثابتی در این شبکه داریم.»

CNF یکی از ۱۶ مرکز فناوری ‌نانو در آمریکا است که در این شبکه حاضر است، مرکزی که بودجه آن توسط شرکت توسعه امپایر استیت تامین می‌شود.

داون تیلبری، از بنیاد ملی علم می‌گوید: «NNCI به دانشمندان و مهندسان در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند تا مشکلات تحقیقاتی همگرا را حل کند. تحقیقات و آموزش از طریق NNCI به نوآوری‌های فناوری‌ نانو تبدیل می‌شود که این دستاوردها در نهایت به محصولات مختلفی نظیر حسگرهای قابل کاشت در مغز تبدیل می‌شود.»

CNF دارای بیش از ۱۸۰ ابزار و خدمات پیشرفته از جمله نانولیتوگرافی، لایه‌نشانی مواد و امکانات ویژه برای مواد نرم مورداستفاده در فناوری زیست‌پزشکی است.

لین راتبون مدیر این آزمایشگاه می‌گوید: «بودجه بنیاد ملی علم به ما این امکان را می‌دهد که تجهیزات خود را ارتقا داده و به بهترین در جهان تبدیل شویم و این امکانات را در اختیار کاربران سراسر کشور قرار دهیم. ما برای توسعه شرکت‌های نوپا در آمریکا و همچنین شرکت‌های بزرگ خدمات ارائه می‌کنیم و در توسعه اقتصادی نقش مهمی داریم.»