برگزاری سومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست»

سومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» پنجشنبه ۲۰ شهریورماه به مدت ۵ ساعت برگزار شد.

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، سومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقه‌مندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه ۲۰ شهریورماه به مدت ۵ ساعت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس بنانی فرد، رئیس هیئت‌مدیره شرکت پیشرو فناور نانو تاو آسیا (پنتا)، به توضیح کاربردهای فناوری پلاسما در تصفیه آب و پساب پرداختند. وی همچنین در ادامه، بخشی از توانمندی‌های شرکت پنتا در این حوزه را بیان کرد.

در دومین بخش این دوره، دکتر فرهادیان، عضو موسس شرکت مهندسی کاشفان نیلفام و عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، به بیان علمی و کاربردی انواع فتوکاتالیست‌ها و نقش و کاربرد آن‌ها در تصفیه آب‌های آلوده پرداختند. وی ارائه خود را با معرفی انواع آلاینده‌های دارویی و شیمیایی و نحوه ورود آن‌ها به آب آغاز کرد و در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص روش‌های حذف این آلاینده‌ها پرداخت.

در ادامه این وبینار صنعتی، دکتر آذریان، عضو موسس شرکت زیست ایده‌آل گستر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در ارائه‌ای علمی و کاربردی، روش‌های مختلف الکتروشیمیایی در تصفیه فاضلاب را بیان کرد. وی در انتها نیز به معرفی توانمندی‌های شرکت زیست ایده‌آل گستر در این حوزه به‌ویژه در تصفیه پساب‌های کشتارگاهی پرداخت.

در انتهای این جلسه، به‌عنوان آخرین ارائه این هفته از سلسه وبینارهای صنعتی، مهندس عزیزپور، کارشناس فنی گروه مشاورین پارس گون، دستگاه‌های تصفیه پساب‌های صنعتی EC-F و دستگاه آب شیرین‌کن ED-R تولیدی این شرکت که کارکرد آن‌ها بر پایه روش‌های الکتروشیمیایی است را معرفی کرد. وی  با اشاره به پیچیدگی‌های ترکیبات پساب‌های صنعتی، نیاز به سیکل‌های ترکیبی چند مرحله‌ای برای تصفیه پساب‌های آلوده را به‌عنوان یک ضرورت بیان کرد و دستگاه‌های تصفیه پساب شرکت که به‌ویژه در صنایع غذایی، کشاورزی و پساب‌های کشتارگاهی کاربرد دارد را دارای عملکرد چند مرحله‌ای تصفیه پساب معرفی کرد.

شایان ذکر است، در آخرین جلسه این دوره که پنجشنبه ۲۷ شهریورماه از ساعت ۸ الی ۱۳ به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد سرفصل‌های زیر ارائه می‌شود:

تاریخ ساعت ارائه سرفصل ارائه دهنده
پنجشنبه۲۷شهریور ۹:۰۰-۸:۰۰ حذف بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری «دکتر سمیرا ماندی‌زاده»

دکترای نانوشیمی

(مدیر تحقیق و توسعه شرکت کیمیاگران صنعت امیرکبیر)

۱۰:۰۰-۹:۰۰ نانو و تصفیه پساب صنعتی

«دکتر مهدی اعتمادی»

دکترای نانو مهندسی شیمی

(مدیرعامل شرکت نانوفناوران بستا)

۱۱:۰۰-۱۰:۰۰ کاربرد و توسعه مواد نانو در ساخت ممبران‌های فرآیند تصفیه غشایی

«دانیال خلیق»

کارشناس ارشد بیوتکنولوژی میکروبی

(مدیرعامل شرکت تصفیه فاضلاب بنیان پالایش البرز)

۱۲:۳۰-۱۱:۰۰ استفاده از فناوری نانوفیلتراسیون DTNF و STNF در تصفیه پساب‌های شور و دارای بار آلی زیاد

«دکتر حسین محمدنیا»

دکترای مهندسی محیط‌زیست

(قائم مقام مدیرعامل شرکت تکاب پیشرو پویا)

 

علاقه‌مندان تا روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طریق صفحه ثبت‌نام دوره در سایت رواندید یا ایوند اقدام کنند. شایان ذکر است، فایل‌های ارائه تمامی جلسات و فیلم کامل دوره پس از دوره در اختیار تمام شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت در این دوره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و شرکت در این دوره به مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع و همچنین اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند و مرتبط به صنعت آب، پساب و محیط‌زیست توصیه می‌شود.

در پایان دوره به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی پایان‌دوره از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعطا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل ips@nano.ir مکاتبه و یا با شماره همراه ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین کارمندان ادارات محیط‌زیست، آب‌وفاضلاب و واحدهای HSE شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور می‌توانند برای دریافت کد ویژه ثبت‌نام رایگان، با دبیرخانه دوره از طریق شماره همراه فوق، تماس حاصل نمایند.