خرید یک شرکت برای ادغام فناوری به‌منظور مقابله با سرطان

شرکت سند تراپیوتیکس با خرید شرکت ایمپیلو به‌دنبال ادغام فناوری دو شرکت بوده تا پلتفورم رهایش دارو به داخل سلول‌های سرطانی را ارائه دهد.

سند تراپیوتیکس (Cend Therapeutics) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری اعلام کرد که مالکیت شرکت ایمپیلو را به‌دست آورده است. خرید این شرکت موجب می‌شود که قابلیت رهایش داروی شرکت سند افزایش یافته و پلتفورم منحصربه‌فردی برای رهایش هدفمند داروی مبتنی بر اسیدنوکلئیک در سلول‌های تومور صلب سرطانی ارائه شود که نفوذپذیری بافتی بالایی دارد.

در حالی‌که داروهای siRNA برای طیف وسیعی از شرایط متابولیکی، عصبی و عضلانی به بازار آمده‌اند، اما هیچ یک از آن‌ها برای کاربردهای ضدسرطانی تجاری‌سازی نشده‌اند.

دیوید اسلاک، مدیرعامل شرکت سند می‌گوید: «هدف ما از خرید شرکت ایمپیلو، ادغام فناوری دو شرکت برای ارتقای پلتفورم رهایش داروهای حاوی اسیدنوکلئیک برای درمان بیماری سرطان است. فناوری شرکت سند در آزمون‌های بالینی نتایج دلگرم‌کننده‌ای داشته که نشان از توانایی این فناوری برای رهایش داروهای شیمی‌درمانی استاندارد در سرطان لوزالمعده است. با ترکیب فناوری این دو شرکت می‌توان اسیدهای نوکلئیک درمانی را به‌صورت انتخابی وارد تومور سرطان صلب کرد.»

اریک روسلاتی از مدیران اجرایی شرکت سند می‌گوید: «بنیان‌گذاران علمی سند و ایمپیلو برای سال‌ها همکاری زیادی با هم داشته و مقالات زیادی را منتشر کرده‌اند. سند به‌عنوان بخشی از تیم گسترده ما به همکاری نزدیک با بنیان‌گذاران ایمپیلو ادامه خواهد داد.»

شرکت سند با خرید ایمپیلو و دسترسی به دارایی این شرکت، فناوری ایمپیلو را با پلتفورم خود ترکیب می‌کند تا ابزاری برای نفوذ به تومورهای صلب ارائه کند. در این پلتفورم از فناوری نانوذرات استفاده می‌شود که قادرند محموله‌ دارویی قابل توجهی را حمل کرده و اسیدهای نوکلئیک را به بخش سیتوزول سلول وارد کند.

جزئیات مالی این فروش هنوز فاش نشده ‌است. شرکت سند، یکی از شرکت‌های زیست‌فناوری در مرحله بالینی بوده که روی درمان‌های ضدسرطان تمرکز دارد. نفوذ ضعیف داروها به تومور سرطانی مسئله اصلی در درمان سرطان است؛ زیرا این موضوع اثربخشی درمان را کم و محدود می‌کند. پلتفورم سند توانایی نفوذ دارو را به داخل تومور افزایش می‌دهد.