قراردادی که موجب توسعه محصولات با نانومواد می‌شود

شرکت دوتی پروپلرز برای توسعه محصولات فعلی و آتی خود با کمک نانومواد، قراردادی با شرکت هایدال امضا کرده است تا از توانمندی‌ها و قابلیت‌های این شرکت برای ارتقای محصولات خود استفاده کند.

هایدال (Haydale) به‌عنوان یک گروه صنعتی مواد پیشرفته، اعلام کرد که قراردادی با شرکت دوتی پروپلرز (Dowty Propellers) امضا کرده است تا در قالب این قرارداد خدمات توسعه همکاری مشترک پیرامون محصولات تقویت شده با گرافن و دیگر نانومواد برای استفاده در محصولات شرکت دوتی پروپلرز ارائه شود.

هایدال به شرکت دوتی در بررسی امکان‌سنجی و توسعه فناوری‌های مختلف مواد مربوط به توسعه محصولات آتی شرکت دوتی کمک خواهد کرد که این فناوری‌ها شامل افزودن گرافن و دیگر مواد نانویی به محصولات شرکت دوتی است.

هایدال قصد دارد به دوتی کمک کند تا پوشش‌های مقاوم در برابر فرسایش با افزودن میکروالیاف سیلیکون کاربید شرکت هایدال تولید شود. فعالیت‌های توسعه‌ای دیگر نظیر امکان‌سنجی توسعه فناوری‌هایی با قابلیت ایجاد تغییرات بزرگ بخشی از این قرارداد است.

علاوه‌بر این، شرکت هایدال با استفاده از نانومواد گرافنی موسوم به HDPlas® که مهندسی سطح شده‌اند، جوهرهای کاربردی بهبود یافته برای حسگری فشار تولید خواهد کرد.

جاناتان چستنی، مدیر مهندسی دوتی می‌گوید: «ما از همکاری با هایدال هیجان‌زده هستیم زیرا معتقدیم که بررسی مزایای فناوری ‌نانو برای محصولات آینده ما به‌طور قابل توجهی پیشنهادات ما را به مشتریان افزایش می‌دهد. ما همچنان به تلاش برای بهبود محصولات فعلی و محصولات آتی خود ادامه می‌دهیم و توسعه مشارکت‌هایی از این دست برای موفقیت ما مهم است.»

کیت برودبنت، مدیرعامل هایدال می‌گوید: «ما واقعا خوشحالیم که دوتی، هایدال را به‌عنوان شریک توسعه همکاری خود انتخاب کرده است. این تیم به‌طور ایده‌آل برای کمک به تحقیقات، توسعه و ارتقای مواد به‌منظور ارزیابی و تجاری‌سازی توسط دوتی در محصولات فعلی و آتی در نظر گرفته شده ‌است. من پیش‌بینی می‌کنم که از این قرارداد پیشرفت‌های بزرگی به‌دست خواهد آمد.»

هایدال یکی از شرکت‌های پیشرو در فرایند عامل‌دار کردن پلاسمایی نانومواد است و موفق به عامل‌دار کردن نانوورق‌های گرافنی شده است به‌طوری‌که کامپوزیت‌های به‌دست آمده از این گرافن بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.