سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی فناوری نانوتراشه زیستی

یکی از شرکت‌هایی که در حوزه ساخت ترانزیستورهای حاوی مواد زیستی و نانومواد فعالیت دارد، به‌تازگی مبلغ ۷٫۵ میلیون دلار حمایت مالی جمع‌آوری کرده است تا بتواند این فناوری را تجاری‌سازی کند.

کاردیا بیو (Cardea Bio) اعلام کرد که ۷٫۵ میلیون دلار حمایت مالی برای توسعه و تجاری‌سازی نانوزیست‌ محصول خود تحت برنامه مشارکت نوآوری کاردیان جمع‌آوری کرده است.

این شرکت در حال ادغام بخش‌های کوچک زیستی با الکترونیک مدرن است که در این مسیر از ترانزیستورهای دروازه زیستی مبتنی بر گرافن موسوم به ترانزیستورهای کاردیا استفاده می‌کند. این حمایت مالی به‌منظور تسریع رشد زیرساخت‌ها Tech+Bio این شرکت و همچنین توسعه تراشه‌ اختصاص خواهد یافت.

این برنامه جمع‌آوری حمایت مالی با همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی نظیر singyuan Ventures, Lifespan Investments  longtime Cardea investor Serra Ventures و همچنین شرکت‌های صنعتی نظیر اجایلنت انجام شده است.

بیائو هه، شریک سرمایه‌گذاری کاردیا که در شرکت لایف‌اسپن و سینگیوان است، می‌گوید: «کاردیا یکی از بهترین تیم‌های علوم بازرگانی و بین‌رشته‌ای را دارد که ما تاکنون ملاقات کرده‌ایم. روش‌های مورد استفاده آن‌ها در زیست‌شناسی که به‌عنوان فناوری به‌کار گرفته می‌شود واقعا ما را تحت تاثیر قرار داده است. زیرساخت Tech+Bio آن‌ها، نتیجه کار پیشگامانه بسیار پیچیده اما موفق است که ترکیبی از زیست‌شناسی مولکولی و الکترونیک نیمه‌هادی نانومواد است که کاربردهای زیادی در فضاهای بین زیست‌شناسی و دنیای دیجیتال باز می‌کند. ما بر این باور هستیم که این آغاز یک تغییر الگو در بسیاری از حوزه‌های علوم زیستی و زیست‌فناوری است که به دلیل جریان‌های چندگانه‌ای که DNA و RNA و پروتئین‌ها از زیست‌شناسی به کامپیوتر ایجاد کردند، پارادایم جدیدی را شاهد خواهیم بود.»

این شرکت از آخرین جمع‌آوری حمایت مالی که در ماه مارس ۲۰۱۹ انجام داد، به نقطه عطف مهمی دست یافته است. این شرکت به‌تازگی دستاورد قابل توجهی در بخش تراشه کریسپر به‌دست آورده است که در آن از ترانزیستور گرافنی استفاده شده ‌است. این تراشه توانایی قدرتمندی در جستجوی توالی ژنتیکی ایجاد کرده است. در این فناوری نیاز به PCR و تکثیر DNA نیست و کاربر می‌تواند جستجو را به‌صورت زنده با استفاده از کریسپر انجام دهد.