دریافت حمایت مالی دولتی برای توسعه اسپری بینی ضدکرونا

یکی از شرکت‌های دارویی استرالیایی با دریافت بودجه دولتی یک میلیون دلاری به‌دنبال ارائه اسپری بینی ضدکرونا است. در این اسپری از دندریمر استفاده شده ‌است.

شرکت استارفارما (Starpharma) مبلغ یک میلیون دلار بودجه برای توسعه فناوری اسپری بینی به‌منظور مقابله با ویروس کووید ۱۹ دریافت کرد.

صندوق آینده پژوهشی پزشکی استرالیا (MRFF) این بودجه را در اختیار استارفارما قرار داده است تا با استفاده از این بودجه بتواند توسعه اسپری ضدویروسی کووید ۱۹ را تسریع کند.

این اسپری با استفاده از دندریمر ساخته شده ‌است، نانوساختاری که با نام SPL7013 توسط استارفارما توسعه داده شده ‌است که فعالیت قابل توجهی علیه ویروس SARS-CoV-2 دارد. این دندریمر با جلوگیری از تعامل پروتئین‌های سطحی ویروس و پروتئین‌های گیرنده سلول انسانی عمل می‌کند.

شرکت استارفارما یکی از پنج شرکتی بود که بودجه ویژه کووید ۱۹ را برای «پروژه‌هایی با توانایی دستیابی سریع در واکنش به بیماری‌ همه‌گیر کووید ۱۹ طی ۱۲ ماه» دریافت کرد.

این بودجه شرکت استارفارما را قادر می‌سازد تا سرعت توسعه و تجاری‌سازی اسپری ضدویروسی کووید ۱۹ را افزایش دهد.

از این فناوری می‌توان برای تولید واکسن‌ مکمل استفاده کرد تا از انتقال ویروس کووید ۱۹ جلوگیری شود. این دندریمر می‌تواند درمان بالقوه‌ای برای بیماری‌هایی نظیر ایدز، تبخال، هپاتیت و زیکا باشد.

جکی ‌فیرلی، مدیرعامل شرکت استارفارما می‌گوید: «ما بسیار خرسند هستیم که فناوری اسپری بینی ما برای دریافت این حمایت مالی انتخاب شده است، به‌ویژه‌ این‌که رقابت جدی و نفس‌گیری میان پروژه‌های شرکت‌کننده در این رقابت وجود داشت.»

وی می‌افزاید: «این یک پیشگامی بزرگ است که هدف آن، تسریع در نوآوری‌های استرالیا برای مقابله با بیماری‌ همه‌گیر کووید ۱۹ است و ما از دولت برای تداوم حمایت از چنین برنامه‌هایی تشکر می‌کنیم که باعث توسعه محلی درمان‌های نوین و نوآورانه برای بیماران در سراسر جهان می‌شود.»

وی می‌گوید: «انتخاب پروژه شرکت استارفارما نشان می‌دهد که این فناوری در کوتاه مدت می‌تواند به ویژگی‌هایی متمایز در کنار دیگر راهبردها نظیر واکسن‌های ضدکرونا به مقابله با این بیماری بپردازد.»