به‌دنبال خودکفایی در تولید پودر نانوذرات کربنات کلسیم هستیم

یکی از مسئولان شرکت صنایع کربنات کلسیم کاشان از پیشرفت ۸۰ درصدی در راه اندازی خط تولید کارخانه تولید پودر نانوذرات کربنات کلسیم خبر داد که به گفته وی با راه‌اندازی این کارخانه در تولید این پودر به خودکفایی خواهیم رسید.

اصغر معماری‌فرد در این باره می‌گوید: «ساخت کارخانه که از سال قبل آغاز شده در حال پیشرفت بوده که در صورت بهره‌برداری با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال پودر نانوذرات کربنات کلسیم تولید می‌کند. این کارخانه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده که تولیدات آن بر اساس استانداردهای اروپا باشد تا امکان صادرات به اروپا وجود داشته باشد. هدف ما صادرات است چرا که این کارخانه بیش از نیاز کشور قادر به تولید نانوذرات کربنات کلسیم است.»

وی می‌افزاید: «بخش زیادی از نیاز کشور به این نانوذرات در حال حاضر از خارج وارد می‌شود که امیدواریم با سرعتی که در حال ساخت این کارخانه هستیم بتوانیم در آینده نزدیک نیاز بازار داخل را تامین کنیم  و به مرز صادرات نیز برسیم.»

مهندس معماری‌فرد با اشاره به تکمیل ۸۰ درصدی یکی از خط‌های تولید این کارخانه، افزود: «این نانوذرات در صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، نفت و گاز کاربرد دارد و با عرضه محصولات ما به بازار از نظر کیفیت انقلابی در کیفیت برخی محصولات داخل کشور ایجاد خواهد شد.»

وی از وجود کانال‌های ارتباطی با شرکت‌های اروپایی برای صادرات این محصول خبر داد و گفت: «سابقه تعامل با شرکت‌های اروپا برای فروش مواد شیمیایی مختلفی را داریم بنابراین برای فروش و بازاریابی کار سختی در پیش نیست و از اعتبار موجود می‌توان استفاده کرد.»

به گفته مهندس معماری‌فرد هدف‌گذاری این شرکت در این پروژه صادرات است و دلیل این امر آن است که این محصول مزیت‌های رقابتی در بازار خارج از کشور دارد. معماری‌فرد مزیت اول شرکت صنایع کربنات کلسیم کاشان را فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران می‌داند، در حالی که در اروپا محدودیت‌های مواد اولیه وجود دارد. مزیت دوم کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین‌المللی است. علاوه‌براین قیمت نانوپودر کربنات کلسیم ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار ارزان‌تر است.