هشتمین نمایشگاه رینوتکس آبان ماه امسال برگزار می‌شود

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال حوزه فناوری ‌نانو آبان ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای کارآفرینان حوزه فناوری ‌نانو است تا محصولات خود را به علاقه‌مندان معرفی کرده و همچنین برای ایده‌ها و فناوری‌های خود سرمایه‌گذار پیدا کنند.

سعید شجاعی، دبیر شبکه فناوری‌های نانو استان آذربایجان شرقی درباره این نمایشگاه می‌گوید: «در این نمایشگاه بخش ویژه فناوری ‌نانو در نظر گرفته شده است که تقریبا ۳۰ غرفه به شرکت‌های نانویی اختصاص داده شده است. شرکت‌هایی که دارای محصولات نانو هستند در این غرفه‌ها به معرفی محصولات می‌پردازند. شرکت‌ دانش‌بنیان نانویی از این نمایشگاه به‌عنوان فرصتی برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند و همچنین این نمایشگاه فرصت ایده‌آلی برای جذب سرمایه است.»

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز می‌افزاید: «سا‌ل‌های گذشته نیز این نمایشگاه با اختصاص بخشی برای فناوری ‌نانو به ترویج علمی و صنعتی فناوری نانو کمک شایانی کرده است. دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی برای تجاری‌سازی ایده‌ها و نمونه‌های آزمایشگاهی در سال‌های گذشته برگزار شده است. کریدور فناوری تا بازار ستاد نانو نیز همکاری قابل توجهی در برگزاری هرچه بهتر رویدادهای نانویی در این نمایشگاه داشته است.»

دکتر شجاعی از انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای متعددی میان شرکت‌های نانویی در دوره‌های قبلی این نمایشگاه خبر داد و گفت: «شرکت‌های نانویی از فرصت‌ها و پتانسیل‌های این نمایشگاه برای ارتقاء کسب و کار خود استفاده می‌کنند.»

لازم به‌ذکر است هشتمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی “رینوتکس ۲۰۲۰” در صورت مساعد بودن شرایط با رعایت تمام پروتکل‌ها و بیانیه‌های بهداشتی ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری به‌صورت حضوری و در غیر این صورت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. ثبت‌نام فناوران از اول مهر ماه جاری تا پایان مهر ماه از طریق سایت های www.rrto.ir و www.rinotex.ir انجام می شود.

تمامی امکانات و شرایط برای برگزاری این نمایشگاه به‌صورت مجازی در حال آماده‌سازی است و از ۱۷ زون تخصصی این نمایشگاه، ۲ زون به‌شکل مجازی برگزار خواهد شد. بر اساس ارزیابی ها و پژوهش‌هایی که انجام شده بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کننده‌ها در سال گذشته برای شرکت در هشتمین نمایشگاه رینوتکس اعلام حضور کرده‌اند.
به‌گفته مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در اولین نمایشگاه ۱۵۹ طرح، نمایشگاه دوم ۵۹۳ طرح، نمایشگاه سوم ۹۷۳، طرح، نمایشگاه چهارم یک‌هزار و ۷۱۳ طرح، نمایشگاه پنجم یک‌هزار و ۷۳۲ طرح در ششم یک‌هزار و ۶۱۲ طرح و در نمایشگاه سال گذشته سه‌هزار و ۲۲۲ طرح دریافت شده بود. براساس استانداردهای ارزیابی نمایشگاه‌ها، ارزیابی اثربخشی آخرین نمایشگاه رینوتکس در سال گذشته ۱۶ درصد از فناوران و شرکت‌های حاضر توانسته‌اند اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کنند که این درصد معیار جهانی است. همچنین براساس این ارزشیابی، ایجاد شبکه فروش حدود ۱۰ درصد، افزایش سهم بازار ۵ درصد، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی ۳ درصد، اخذ وام در حدود ۵ درصد و عقد قراردادهای داخلی حدود ۹ درصد انجام شده است.