تولید تشک نانویی با امکان ایجاد گرمایش یکنواخت

یکی از شرکت‌های چینی با استفاده از گرافن، تشکی تولید کرده که امکان گرمایش یکنواخت را داشته و به‌صورت کنترل شده دماهای مختلفی را ایجاد می‌کند. این تشک نسبت به پتوهای برقی رایج مزیت‌های متعددی دارد.

شیائمی یوپین (Xiaomi Youpin) یک تشک گرمایشی هوشمند را به بازار عرضه می‌کند. این تشک هوشمند که با قیمت ۴۹۹ یوان (۷۳ پوند) به فروش می‌رسد، حاوی گرافن است.

این تشک حدود یک سانتیمتر ضخامت داشته و دارای طرح ۵ لایه‌ای است. بخش فوقانی و زیرین این تشک از مواد قابل تنفس و به‌صورت ساندویچی ساخته شده‌است که از جذب رطوبت و نفوذپذیری بالایی برخوردار است. هنگام خوابیدن این تشک احساس نرمی بالایی داشته وگرمایش در آن به دلیل داشتن الیاف حاوی گرافن ایجاد می‌شود.

در این تشک هوشمند به‌دلیل بهره‌مندی از فناوری گرافن که هدایت الکتریکی و گرمایی بالایی دارد، گرمایش مطبوعی ایجاد می‌شود. گرما در این تشک به‌صورت یکنواخت در سطح پخش می‌شود در حالی که در پتوهای برقی ممکن است گرمایش بیش‌ از حد در یک نقطه ایجاد شود.

این تشک نانویی دارای قابلیت تنظیم دما در ۵ سطح از ۳۲ تا ۶۰ درجه سانتیگراد بوده که انعطاف‌پذیرتر از پتوهای برقی است که فقط دارای سه سطح تنظیم دمایی کم، متوسط و زیاد هستند. بنابراین، این تشک‌های نانویی این اطمینان را می‌دهند که نیازهای دمایی افراد مختلف را برآورده کنند. وقتی دما به بالاترین سطح یعنی ۶۰ درجه سانتیگراد برسد، می‌تواند کنه‌ها را نیز در پتو از بین برده و پتو را خشک کند.

این تشک در مدل یک نفره با ابعاد ۹۰ در ۱۹۵ سانتیمتر و دو نفره با ابعاد ۱۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر تولید و به بازار عرضه می‌شود.