عرضه نانوپوشش ابرآبگریز آنتی‌باکتریال ویژه سطوح شیشه‌ای

یکی از شرکت‌های عرضه کننده محصولات نانویی، به تازگی محصول جدیدی به بازار عرضه کرده که روی سطوحی نظیر شیشه قرار می‌گیرد و در عین شفاف بودن موجب آبگریزی و بروز رفتارهای ضدمیکروبی می‌شود.

شرکت نانوگرافن (GrapheneCA) تامین‌کننده و تولیدکننده محصولات گرافنی اعلام کرد که در حال افزودن یک محصول آنتی‌باکتریال جدید برای محافظت از سطوح شیشه‌ای در مکان‌های عمومی و خصوصی است تا سطوح مختلف را از گزند میکرواورگانیسم‌های خطرناک مصون دارد.

شرکت نانوگرافن موفق به توسعه یک پوشش مبتنی بر سرامیک تقویت شده با گرافن شده ‌است که در آن از یک افزودنی ضدمیکروبی به‌منظور محافظت از انواع شیشه تا دو سال، استفاده کرده است. این پوشش ابرآبگریز به‌طور مداوم از سطوح محافظت می‌کند.

این محصول به‌صورت مشترک با سازنده‌های پوشش‌های تخصصی ویژه هوافضا تولید شده ‌است که بسیار کاربرپسند بوده و استفاده از آن آسان است. به محض اعمال روی سطح، در مدت ۲۰ دقیقه خشک شده و برای چشم انسان غیرقابل مشاهده است.

این شرکت می‌گوید که پوشش تولیدی آن‌ها راه‌ حلی ایده‌آل برای استفاده در درب‌های شیشه‌ای، ویترین فروشگاه‌ها و محافظ‌های پلکسی گلاس در بانک‌ها، مغازه‌ها و دفاتر و همچنین تاکسی‌ها و سیستم حمل و نقل است.

این پوشش به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را به رنگ و لاک روی دیوارها و سطوح مختلف اضافه کرد و در نهایت، میکرواورگانیسم‌ها را از محیط حذف نمود. این افزودنی به رنگ مورد استفاده در مناطق پرخطر نظیر ایستگاه‌های مترو، سالن‌های ورزشی و فرودگاه‌ها اضافه می‌شود.

فرمولاسیون این شرکت به‌گونه‌ای است که موجب محدود شدن متابولیسم سلولی میکرواورگانیسم‌ها شده که این کار با محدودیت در تنفس و تقسیم سلولی انجام می‌شود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که میکرواورگانیسم‌ها بعد از تماس با سطح دارای این پوشش گرافنی، از بین می‌روند.

سرگئی واسرکرسنسکی از مدیران شرکت نانوگرافن می‌گوید: «تلاش مداوم شرکت نانوگرافن برای کاهش آلودگی سطوح از گزند عوامل بیماری‌زا، به تولید این محصول محافظ ختم شده‌است، محصولی که برای برخی از آسیب‌پذیرترین سطوح مانند شیشه و دیگر قطعات شیشه‌ای در مکان‌های مشترک مناسب است.»

در اوایل سال جاری، شرکت نانوگرافن یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرده که اکنون چندین پوشش ضدمیکروبی پیشرفته از جمله Dr. Nano, Dr. Metal و Dr. Wall را در این فروشگاه ارائه کرده است. این فناوری توسط آزمایشگاه معتبر، دارای استاندارد ۱۷۰۲۵ و مطابق با دستورالعمل ASTM E2180 برای تعیین خواص ضدمیکروبی و فعالیت‌ مواد افزودنی در پلیمر آزمایش شده‌است.