تسریع تجاری‌سازی فناوری آند سیلیکونی تقویت‌شده با گرافن

شرکت تلگا ریسورسز پس از دریافت نتایج مثبت اولیه از آزمایش روی آند سیلیکونی تقویت شده با گرافن، تجاری‌سازی این فناوری را تسریع کرد. این شرکت در حال انجام آزمایش‌های تکمیلی با همکاری چند تولیدکننده باتری است.

تلگا ریسورسز (Talga Resources) از آخرین دستاوردهای خود در بخش توسعه فناوری آندهای تقویت شده با گرافن برای استفاده در باتری‌های یون لیتیم خبر داد. پس از نتایج امیدوارکننده آزمایش‌های اولیه، توسعه آندهای سیلیکونی Talnode-Si این شرکت در کارخانه تلگا در اروپا تسریع شد.

گفته می‌شود نتایج حاصل از آخرین مرحله توسعه، موفقیت مستمر راهبرد آند سیلیکونی تلگا را نشان می‌دهد که از سیلیسیم درجه متالورژی با هزینه کم برای ساخت آند با دانسیته انرژی بالا استفاده شده‌است که امکان تولید انبوه را نیز دارد.

همراه با بهینه‌سازی محصولات داخلی، آزمایش‌هایی روی سل‌های مشتریان در حال انجام است که این کار به‌صورت محرمانه با چند تولیدکننده باتری در اروپا و آمریکا انجام می‌شود. نتایج مثبت اولیه از آزمایش روی سلول‌های باتری یون لیتیم به‌دست آمده که همین نتایج نیز برای پیشرفت سریع و تجاری‌سازی دلگرم‌کننده است.

برای پاسخ‌گویی به تقاضای تجاری، شرکت تلگا تولید نمونه‌ آزمایشگاهی آند سیلیکونی Talnode-Si را به‌سوی تولید انبوه سوق داده و ظرفیت تولید شرکت را ده برابر افزایش داده است.

مارک تامپسون، مدیرعامل شرکت تلگا در مورد پیشرفت در تولید آند سیلیکونی می‌گوید: «سیر مثبت علاقه به آند Talnode-Si از طرف مشتریان در حوزه باتری برای ما بسیار دلگرم‌کننده است. به رسمیت شناختن این رویکرد از سوی بازار در استفاده از سیلیکون درجه متالورژی، نشانه این است که تیم ما در توسعه این محصول در مسیر صحیحی حرکت کرده است. ما مشتاقانه منتظر ردیابی سریع توسعه و تجاری‌سازی Talnode-Si به‌عنوان بخشی از راهبرد تجاری برای تهیه مواد آندی با عملکرد بالا با قیمت رقابتی هستیم.»

Talnode-Si شامل ذرات سیلیکونی و گرافنی است که توسط شرکت تلگا برای استفاده در باتری‌های یون ‌لیتیم تولید می‌شود. این ذرات موجب افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ شده و می‌تواند جایگزین آندهای گرافیتی استاندارد شود.

این فناوری جدید درصورت استفاده در باتری یون ‌لیتیم می‌تواند ۷۰ درصد دانسیته انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های حاوی آندهای گرافیتی تولید کند.