همکاری صنعت و دانشگاه برای توسعه کاربرد صنعتی گرافن

یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی با امضا قراردادی با یک مرکز تحقیقاتی در آلمان و همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا، به دنبال انجام تحقیقات روی کاربردهای صنعتی گرافن به ویژه در بخش باتری و کامپوزیت است.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) توافق‌نامه همکاری در بخش تحقیقات را با مرکز هوافضای آلمان امضا کرد. این شرکت اعلام کرد که با مرکز Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt قرارداد همکاری امضا کرده تا در قالب این قرارداد، روی کاربرد نانومواد مبتنی بر گرافن در بخش تولید کامپوزیت‌های جدید تحقیقاتی انجام شود. هدف از این پروژه تحقیقاتی مشترک، توسعه ترکیبات نوآورانه مبتنی بر کربن آئروژل و توسعه مواد مورد استفاده در الکترودها است، الکترودهایی که در نسل جدید باتری‌ها با همکاری زنگرافن، دانشگاه بریتیش کلمبیا و DLR استفاده می‌شود.

سال گذشته، شرکت زنگرافن نتایج امیدوارکننده‌ای در مورد استفاده از آئروژل کربن-گرافن در باتری‌ها به دست آورد. علاوه‌بر این، DLR بودجه‌ فدرال از انجمن هلمواتز برای ایجاد آزمایشگاه نوآوری هلمولتز به نام ZAIT یا مرکز آئروژی در صنعت و فناوری دریافت کرده است که با همکاری شرکای صنعتی در زمینه توسعه آئروژل‌ها کار خواهد کرد.

شرکت زنگرافن از این برنامه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای پشتیبانی کرده تا نشان دهد که این شرکت برای همکاری با DLR در تولید باتری‌های آئروژل مبتنی بر گرافن و دیگر محصولات گرافنی مصمم است.

فرانسیس دوب، مدیرعامل زنگرافن می‌گوید: «ما خوشحالیم که با DLR و دانشگاه بریتیش کلمبیا همکاری داریم. نتایج اولیه جالب بود و این تحقیق ما را در مورد پتانسیل آینده این فناوری هیجان‌زده می‌کند.»

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌های مختلف می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند. این شرکت قصد دارد تا خط تولید محصولات خود را گسترش داده تا بتواند نقاط کوانتومی کربنی، اکسیدگرافن و اکسیدگرافن احیا شده و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن را تولید کند.

زنگرافن یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد گرافنی است که این محصولات را از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی تولید می‌کند. آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط‌زیست می‌توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد.