جمع‌آوری حمایت مالی برای تجاری‌سازی پلتفورم درمانی مبتنی بر نانوذرات

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده پلتفورم درمان بیماری‌های شریان محیطی، موفق به جذب ۵٫۳ میلیون دلار حمایت مالی برای تجاری‌سازی این فناوری شده ‌است. در این روش از نانوذرات عامل‌دار استفاده شده‌ است.

شرکت ادونسد نانوتراپیس (Advanced NanoTherapies) مبلغ ۵٫۳ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرد. این شرکت در حال توسعه پلتفورم فناوری تحویل دارو مبتنی بر نانوذرات است که برای درمان بیماری‌های عروقی قابل استفاده است.

این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری فرشته از منابعی در آمریکا، کانادا، آسیا و خاورمیانه موفق به جذب این مقدار بودجه شد.

مروان برادا سوننی، کارآفرین با تجربه در حوزه پزشکی، مدیرعامل شرکت ادونسد نانوتراپیس است. وی می‌گوید: «تمرکز اولیه ما روی آوردن یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای بیماران مبتلا به بیماری‌های شریان محیطی (PAD) با استفاده از بالن‌های آنژیوپلاستی پوشیده شده با سیرولیموس است. این بودجه به ما کمک می‌کند تا روند توسعه را تسریع کرده و زیرساخت‌های خود را بسازیم و به‌سوی تجاری‌سازی این فناوری جدید برای کمک به بیماران مبتلا به PAD حرکت کنیم.»

پلتفورم فناوری این شرکت از نانوذرات عامل‌دار شده زیست‌تخریب‌پذیر تشکیل شده ‌است که فرآیند پوشش‌دهی اختصاصی آن در کلینیک کلیولند توسعه داده شده ‌است.

ویندو لبهاسیوتوار، استاد رشته نانوپزشکی دپارتمان زیست‌پزشکی موسسه تحقیقاتی کلینیک لرنر کلیولند می‌گوید: «ما می‌دانیم که این نانوذرات مهندسی شده جذب و حبس دارو را در سلول‌ها و بافت‌ها بهبود می‌دهند. با توجه به ملزومات چالش‌برانگیز و فنی رهایش سیرولیموس به شریان‌های باریک، استفاده از این نانوذرات یک رویکرد نوآورانه محسوب می‌شود.»

ادونسد نانوتراپیس مجوز استفاده از این فناوری را از کلینیک کلیولند دریافت کرده است. دکتر مهدی شیشه‌بور، مدیرعامل موسسه قلب و عروق دانشگاه هاسپیتالز و از بنیان‌گذاران شرکت ادونسد نانوتراپیس می‌گوید: «در حالی‌که تحویل دارو با استفاده از بالن‌های روکش‌دار یک راهبرد درمانی کاملا اثبات شده‌ای است، اما چشم‌انداز ما برای استفاده از فناوری نانوذرات برای درمان PAD نشان‌دهنده پیشرفت عمده در فناوری بالن‌ روکش‌دار است. این فناوری برای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز قابل استفاده است.»

مدیرعامل این شرکت افزود که آن‌ها همکاری نزدیکی با سازمان غذا و دارو برای دستیابی به یک مطالعه امکان‌سنجی اولیه و معرفی این فناوری برای استفاده در انسان آغاز کرده‌اند.