عرضه تجاری بخاری برقی بهبود یافته با فناوری‌نانو

شرکت شیائومی بخاری برقی جدیدی را به بازار عرضه کرده که در آن از گرافن استفاده شده‌است. از این رو اتلاف انرژی در این بخاری به حداقل رسیده و نرخ تبدیل الکتریسیته به گرما به بیشینه مقدار خود رسیده است.

در حال نزدیک شدن به زمستان هستیم و طبق معمول هر سال، این زمان مردم به سوی خرید ادوات گرمایشی تمایل پیدا می‌کنند. تولیدکنندگان نیز تلاش می‌کنند تا به نیاز موجود در بازار پاسخ دهند.

به‌تازگی شرکت شیائومی محصول جدیدی به بازار عرضه نمود که آن را می‌توان بخاری گرافنی نام گذاشت. این شرکت چندی پیش از بخاری جدید خود به نام GR-H رونمایی کرد. این محصول ۲۰ اکتبر با قیمت ۵۹۹ یوان معادل ۱۱۹ پوند به فروش می‌رسد.

بخاری جدید این شرکت حاوی گرافن است، ماده‌ای که نرخ تبدیل گرمای الکتریکی در آن ۹۹ درصد بوده و کمترین اتلاف انرژی را هنگام گرم شدن دارد. از نظر ساختار گرمایشی، بخاری گرافنی از یک معماری نوآورانه بهره‌مند شده‌است که در آن مساحت پخش گرما به ۷۱۱۶ سانتی‌متر مکعب رسیده که ۴۸ درصد بزرگتر از نمونه‌های قبلی است.

علاوه‌بر این، روی سطح این بخاری با یک عنصر گرمایشی مادون قرمز گرافنی ۳۳۲۲ سانتی‌متر مربعی پوشانده شده‌است که به‌صورت موثری کارایی پخش گرما را در بخاری بهبود می‌دهد و نرخ گرمایش را به ۶۰ درصد بیشتر از بخاری‌های برقی رایج افزایش می‌دهد.

در روش گرمایشی، ترکیب همرفت حرارتی و تابش گرمایی می‌تواند به گرم شدن سریع و متعادل منجر شود. با این کار مشکل گرمایش غیریکنواخت و آهسته بخاری‌ها حل می‌شود.

این بخاری گرافنی دارای درجه ضدآب IPX4 است و می‌تواند در اتاق خواب و نشیمن و همچنین در حمام استفاده شود.

طراحی مدارهای داخلی در این بخاری کاملا بسته بوده و به پوسته محافظ ضدآب مجهز است. حتی اگر هنگام استحمام، آب دوش روی بخاری ریخته شود، باز هم می‌توان از آن به‌صورت عادی و ایمن استفاده کرد.

این بخاری در سه گزینه ۹۰۰، ۱۳۰۰ و ۲۲۰۰ وات قابل استفاده بود که پس از گرم شدن دما براساس آنچه که از پیش تنظیم شده، کنترل می‌شود.