انتخاب بهترین تولیدکننده گرافن سال ۲۰۲۰ توسط IGA

کمیته‌ جایزه بین‌المللی گرافن (IGA) متشکل از ده نفر از متخصصان برتر گرافن در دانشگاه‌های مختلف جهان و ۴۰ کارشناس و کارآفرین گرافن از ۱۲ کشور، شرکت گرافنا را به‌عنوان بهترین شرکت گرافنی در سال ۲۰۲۰ برگزید.

شرکت گرافنا (Graphenea) از سوی کمیته بین‌المللی متشکل از ۴۰ عضو هیئت منصفه کمیته بین‌المللی کنفرانس Graphchina 2020 به‌عنوان بهترین شرکت حوزه گرافن در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

جایزه بهترین شرکت گرافنی به یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان اعطاء می‌شود که مواد گرافنی با قیمت مناسب، با کیفیت بالا و در مقیاس صنعتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. شرکت گرافنا در میان چندین نامزد از جمله چند شرکت چینی، موفق به دریافت این جایزه شد.

مراسم اعطاء جایزه در طی کنفرانس در ۱۷ اکتبر در شانگهای برگزار شد، جایی که شرکت گرافنا به‌صورت ویدئو کنفرانس در این رویداد شرکت کرده بود. یک تندیس افتخار به همراه این جایزه به شرکت گرافنا اعطاء شد. گرافنا از میان ۵۰۰۰ شرکت مرتبط با گرافن از سراسر جهان برای دریافت این جایزه انتخاب شد.

گرافنا توسط کمیته‌ جایزه بین‌المللی گرافن (IGA)، که یک نهاد سه سطحی است، انتخاب شد. این کمیته شامل سازمانی می‌شود که معیارهای شرکت برتر را تعیین کرده و یک هئیت رئیسه نامزدها و یک هیئت منصفه نیز رای‌دهی را انجام می‌دهد. هئیت رئیسه شامل ده نفر از متخصصان از دانشگاه‌های چالمرز، دانشگاه آدلاید، کمبریج، دانشگاه درسدن و چندین دانشگاه معتبر دیگر و هئیت داوران نیز متشکل از ۴۰ کارشناس و کارآفرین گرافن از ۱۲ کشور مختلف بودند.

علاوه‌بر بهترین شرکت گرافنی، این کمیته به بهترین محصول گرافنی، بهترین ارتقاء صنعتی، بهترین اثبات صنعتی و یک جایزه افتخاری نیز به برندگان اعطاء می‌کند.

شرکت گرافنا در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان شناخته می‌شود. این شرکت با ۱۲ کارمند، بیش از ۳۷۰ مشتری در ۵۳ کشور جهان دارد.