جمع‌آوری سرمایه برای توسعه محصولات ضدکرونایی حاوی دندریمر

یکی از شرکت‌های استرالیایی که در حوزه توسعه محصولات دندریمری به‌منظور مقابله با کرونا فعالیت دارد، قریب به ۴۹ میلیون دلار بودجه ازسرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرد.

شرکت استارفارما (Starpharma) برای تسریع در توسعه محصولات دندریمر خود ۴۸٫۹ میلیون دلار سرمایه جمع می‌کند. این بودجه که از طریق طرح خرید سهام (SPP) جمع‌آوری می‌شود،‌ صرف توسعه سریع، فعالیت‌های نظارتی، تجاری‌سازی و راه‌اندازی اسپری بینی SPL7013 COVID-19 خواهد شد. همچنین قرار است از این بودجه برای تسریع در توسعه فناوری جدید DEP® استفاده شود.

استارفارما توسعه‌دهنده محصولات دندریمر برای داروها، علوم زندگی و دیگر کاربردها است.

این شرکت طرح خرید سهام را با جمع‌آوری ۳٫۹ میلیون دلار استرالیا به اتمام رسانده است که همراه با جایگزینی نهادی اخیر، سرمایه‌های خود را به ۴۸٫۹ میلیون دلار استرالیا می‌رساند.

جکی فیرلی، مدیرعامل استرافرما می‌گوید: «ما از مشارکت سهامداران خرده و موسسه‌ها بسیار خوشحالیم و از آن‌ها به‌دلیل پشتیبانی قوی تشکر می‌کنیم. این بودجه ترازنامه شرکت استرافارما را بیشتر تقویت کرده و شرکت را در موقعیت عالی قرار داده است تا فعالیت‌های توسعه، تنظیم مقررات، تجاری‌سازی اسپری بینی SPL7013 COVID-19 و راه‌اندازی محصول جدید DEP® را تسریع کند.»

اسپری بینی ضد ویروس کرونای این شرکت یک نوآوری جدید است که توانایی تأثیر جهانی داشته و می‌تواند به‌عنوان کمک به دیگر راهبردهای پیشگیری مانند واکسن‌ها استفاده شود، واکسنی که هنوز مشخص نیست چه زمانی به‌دست مردم خواهد رسید.

این اسپری با استفاده از دندریمر ساخته شده ‌‌‌است، نانوساختاری که با نام SPL۷۰۱۳ توسط استارفارما توسعه داده شده‌‌ است و فعالیت قابل توجهی علیه ویروس SARS-CoV-۲ دارد. این دندریمر با جلوگیری از تعامل پروتئین‌های سطحی ویروس و پروتئین‌های گیرنده سلول انسانی عمل می‌کند.

این دندریمر می‌تواند درمان بالقوه‌ای برای بیماری‌هایی نظیر ایدز، تبخال، هپاتیت و زیکا باشد. این محصول در مواردی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است نظیر محیط‌های شلوغ عمومی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. چالش‌های اخیر با برخی آزمایش‌های مربوط به واکسن، نشان می‌دهد که داشتن چند راهبرد پیشگیرانه بسیار مهم است.