همکاری دو شرکت برای تولید ماسک‌های حاوی نانوپوشش ضدویروس

براساس قرارداد الزام‌آوری که میان دو شرکت کانادایی منعقد شده، قرار است این دو شرکت با همکاری مشترک اقدام به تولید ماسک‌هایی حاوی نانوپوشش ضدویروس کنند.

شرکت زنگرافن (Zen Graphene) اعلام کرد که قرارداد همکاری با شرکت تریبور آرایکس به امضا رسانده است، شرکتی کانادایی که در تولید ماسک‌ و تجهیزات محافظت شخصی فعالیت می‌کند. قرار است براساس این قرارداد، طرفین یک مرکز تولید اولیه ماسک در ایالت اونتاریو کانادا راه‌اندازی کنند.

این قرارداد همکاری مشترک، شامل خرید فناوری در حال ثبت پتنت شرکت زنگرافن می‌شود پتنتی که به پوشش ضدویروسی مبتنی بر گرافن می‌پردازد و قرار است از این فناوری برای تولید حداقل ۱۰۰ میلیون فیلتر ماسک استفاده شود. این سفارش اولیه مربوط به سال اول است و البته منوط به تأییدیه‌های بهداشت کانادا می‌شود یعنی بعد از دریافت مجوزهای لازم از مراجع کانادایی این سفارش انجام خواهد شد.

جورج اروین، مدیرعامل تریبور آرایکس می‌گوید: «این فناوری تحولی بزرگ در فضای PPE ایجاد می‌کند. تریبور از همکاری با چنین شرکت نوآورانه‌ای بسیار خوشحال است. ما در انتظار تولید ماسک‌هایی با پوشش ضدویروس شرکت زنگرافن در ماه‌ پایانی سال جاری هستیم. هدف تریبور آرایکس، ارائه یک محصول ساخت کانادایی با کیفیت بالا است همکاری با شرکت زنگرافن در این مسیر به ما کمک شایانی می‌کند.»

تریبور آرایکس یک ماسک N95 استاندارد جدید دارد و در حال ثبت پتنت مربوط به فناوری این ماسک موسوم به Pro + Respirator Mask (Pro +) است. ماسک Pro + همراه با پوشش ضدعفونی‌کننده شرکت زنگرافن، استاندارد جدیدی از حفاظت را ایجاد می‌کند. Pro + هم قابل استفاده مجدد بوده و هم ۹۹ درصد قابل بازیافت است و آن را به یکی از بهترین گزینه‌های زیست‌محیطی تبدیل می‌کند. تریبور آرایکس همچنین یک ماسک جراحی ۳ لایه با محافظت ضدویروس زنگرافن در سبد خود دارد.

جرج فنتون، مدیر ارشد راهبردی شرکت زنگرافن می‌گوید: «این یک روز تاریخی برای زنگرافن است. امضای این قرارداد مهم تجاری لحظه‌ای مهم برای شرکت ما است. علاوه‌بر این، این افتخار برای زنگرافن است که با یک شرکت کانادایی مانند تریبور آرایکس همکاری کند و یک راه حل ۱۰۰ درصد کانادایی در مبارزه با بیماری کرونا ارائه دهد. نوآوری Trebor Pro + Respirator Mask استاندارد جدیدی را در صنعت ماسک ایجاد می‌کند و همراه با پوشش ضدویروس ما، سطح جدیدی از ایمنی را برای کادر خط مقدم درمان به ارمغان می‌آورد.»

این شرکت هیچ ادعای صریح یا ضمنی مبنی بر توانایی تولید، از بین بردن، مداوا یا حاوی COVID-19 (یا ویروس SARS-2 Coronavirus) در این زمان نمی‌کند.