ارائه نقاط کوانتومی برای بهبود کیفیت دیودهای نشر نور

کریتیو داینستیکس از ارائه نقاط کوانتومی جدید الکترولومینسانس برای بهبود عملکرد دیودهای نشر نور خبر داد.

شرکت کریتیو داینستیکس (Creative Diagnostics) با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم ‌زیستی، به تازگی مجموعه‌ای از نقاط کوانتومی الکترولومینسانس را برای دیودهای نشر نور معرفی کرده است که به‌دلیل کارایی عالی، خلوص رنگ، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن، برای نمایشگرهای بزرگ مناسب هستند.

دیودهای نشر نوری (LED) نقاط کوانتومی(QD) با استفاده از یک فیلم QD به‌عنوان لایه ساطع‌کننده (EML) ساخته می‌شوند. وقتی ولتاژ جریان مستقیم اعمال می‌شود، الکترون‌ها و حفره‌ها به QDها تزریق می‌شوند تا نور منتشر کنند. QD-LEDها امکان تولید نمایشگرهای نازک، سبک و انعطاف‌پذیر با طیف رنگی گسترده و کیفیت تصویر بالا را فراهم می‌کنند. از آنجا که QD-LEDها برای تولید از طریق فرآیند پوشش‌های مناسب هستند، انتظار می‌رود که هزینه تولید صفحات بزرگتر را نیز کاهش دهند.

یک QD معمولی، QD مبتنی بر کادمیم است. دیودهای نشردهنده نور کوانتومی مبتنی بر نقاط کوانتومی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در اشباع رنگ بالا، رنگ قابل تنظیم، روشنایی بالا و قابلیت پردازش ساده، برای کاربردهای نمایشگر و نورپردازی گسترده مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شرکت کریتیو داینستیکس همچنین محلول Zn(Mg)O را به‌عنوان یک ماده حامل الکترونیکی برای دستگاه‌های مختلف نشردهنده نور ارائه می‌دهد که دلیل این امر، باندگپ گسترده، جذب ضعیف نور مرئی و انرژی اتصال بالا در آن است که قادر بوده پهنای باند ممنوع را تنظیم کند، سد تزریق الکترون را تغییر داده، تعادل تزریق الکترون و حفره را بهبود و بازدهی تابش را ارتقاء دهد.

دکتر جسیکا والدورف، مدیر ارشد علمی بخش تحقیق و توسعه شرکت کریتیو داینستیکس می‌گوید: «کریتیو داینستیکس متعهد به حمایت از تحقیقات علمی در زمینه علوم زیستی است و این نقاط کوانتومی الکترولومینسانس جدید برای همه محققان در دسترس است که می‌تواند به جامعه علمی در پیشبرد مطالعات زیستی کمک کند. ما همچنان تلاش خواهیم کرد محصولات ساده‌تری را برای تسریع پیشرفت پروژه‌های محققان طراحی کنیم.»

الکس، یکی از پژوهشگران ارشد علمی در شرکت کریتیو داینستیکس می‌گوید: «نقاط کوانتومی مبتنی بر DiagNano ™ Cd ما دارای بازده کوانتومی خارجی بالایی (EQE) است. بازده کوانتومی خارجی بالا در QLED قرمز- (R-)، سبز- (G-) و آبی- (B-)  به ترتیب بالاتر از ۱۸، ۱۵ و ۸ درصد است. ارائه این نقاط کوانتومی جدید در کنار دیگر محصولات کریتیو داینستیکس برای کاربردهای تحقیقاتی است و ما امیدواریم که بتواند نیازهای مشتریان ما را برآورده کند.»