سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعتی فوم گرافنی سه بعدی

اینتگریتدگرافن با جذب سرمایه از چند شرکت سرمایه‌گذار در حال توسعه فوم گرافنی سه بعدی است، ماده‌ای که در صنایع مختلف دارای کاربردهای متنوعی است.

شرکت اینتگریتدگرافن (Integrated Graphene Ltd) یک شرکت فناور مستقر در اسکاتلند، پس از جذب حمایت مالی ۳٫۱ میلیون پوندی، فرآیند تولید انبوه فوم گرافن سه بعدی منحصر به فرد خود موسوم به Gii را آغاز کرد. این حمایت مالی از سوی شرکت‌های انجل، ارچانجلز، تچستار ونچرز، پارپارتی و ای‌اس‌ام اینوستمنز انجام شده‌ است.

اینتگریتدگرافن یک فناوری تولید نوآورانه ابداع کرده است که به این شرکت اجازه می‌دهد تا فوم گرافنی سه‌بعدی با عملکرد بالا را به‌صورت خالص تولید کرده و آن را به‌صورت مستقیم روی هر نوع سطحی در دمای اتاق و در مدت زمان چند ثانیه اعمال کند.

این شرکت معتقد است که این فناوری نیازهای کلیدی بازار گرافن در سراسر جهان را برآورده می‌کند، بازاری که ارزش تخمینی آن تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۱٫۶ میلیارد دلار پیش‌بینی شده و تا سال ۲۰۳۰ احتمالا به ۶ میلیارد دلار برسد. پیش بینی می‌شود که فناوری شرکت اینتگریتدگرافن برای ایجاد فوم گرافنی با کیفیت بالا و قیمت کم به کار گرفته شود.

فوم سه‌بعدی گرافنی به‌دلیل سطح متخلخل و وسیع، دارای مساحت سطحی قابل توجهی است که باعث تغییر عملکرد در طیف گسترده‌ای از کاربردها می‌شود.

کلاس مارکوردت بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اینتگریتدگرافن می‌گوید:‌ «ما از حمایت مداوم سرمایه‌گذاران که به ما در شکل دادن این تجارت انقلابی کمک کرده‌اند، بسیار خوشحالیم. با استفاده از این سرمایه‌گذاری جدید، ما در حال تسریع فرآیند تجاری‌سازی و تولید Gii هستیم. در حال حاضر اولین محصول خود، یعنی Gii-Sens را با موفقیت در بازار زیست‌حسگرها تشخیصی انسانی راه‌اندازی کرده‌ایم.»

مارکو کافیو، موسس و مدیرعامل اینتگریتدگرافن می‌گوید: «ما فرآیند خود را با تمرکز بر پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان عملکرد مطلوب فوم سه بعدی گرافنی را در کاربردهای تجاری به کار گرفت، توسعه دادیم. چشم‌انداز ما این است که برای نوآوران محصولات مختلف در صنایع امکان دسترسی به فناوری Gii را فراهم کنیم.»

نیکی مک کنزی، مدیرعامل ارچانجلز می‌گوید: «تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا و قیمت جذاب تجاری مدت‌هاست که به‌عنوان هدفی بزرگ در این حوزه قلمداد شده‌است و شرکت اینتگریتدگرافن این توانایی را دارد که جهان را در این عرصه رهبری کند.»