جذب سرمایه برای توسعه باتری‌نانویی/ خودروسازها در حال تست این باتر‌ی‌ها

شرکت نانووان باتری‌های جدیدی را با استفاده از فناوری‌نانو تولید کرده است که چندین شرکت خودروسازی در حال تست این باتری‌ها هستند. به‌منظور توسعه بیشتر این نسل از باتری‌ها، شرکت نانووان اقدام به جذب سرمایه کرده است.

شرکت نانووان (Nano One) متخصص حوزه فناوری مواد مورد استفاده در باتری اعلام کرد که وارد مرحله دیگری برای جذب سرمایه به مبلغ ۱۰ میلیون دلار کانادا می‌شود. این برنامه جمع‌آوری سرمایه توسط شرکت‌های ایت‌کپیتال و گراویتاس سکیوریتیز پشتیبانی می‌شود.

نانووان به‌عنوان بخشی از افزایش سرمایه خود ترکیبی از سهام و ضمانت‌نامه را ارائه می‌دهد. این ضمانت‌نامه‌ها به دارنده این حق را می‌دهد در مدت ۲۴ ماه پس از بسته شدن فرآیند جذب سرمایه، سهام این شرکت را خریداری کند.

دن بلوندال، مدیرعامل شرکت نانووان می‌گوید: «این سرمایه برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه بیشتر و همچنین برای توسعه کسب‌وکار، سرمایه در گردش و اهداف عمومی شرکت استفاده می‌شود.»

بلوندال مشتاقانه تأکید داشت که این شرکت با طیف وسیعی از ۲۰ شریک کار خود را ادامه می‌دهد که از این تعداد تنها نام سه شریک بزرگ فاش شده ‌است. وی اشاره کرد که آخرین مشارکت بزرگ آسیایی آن‌ها، که هنوز نام آن فاش نشده ‌است، با یک شرکت خارج از چین بوده است. گمانه‌زنی‌ها از همکاری یک شرکت کره‌ای یا ژاپنی با نانووان حکایت دارد.

بلوندال همچنین اشاره کرده است که این شرکت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری درازمدت است. نانووان همچنین در تلاش است تا درون زنجیره‌های تأمین مواد لازم برای تولید باتری در جهان، فرصت‌هایی را برای فناوری خود ایجاد کند.

فناوری پتنت شده شرکت نانووان این پتانسیل را دارد که نیاز به مواد اولیه فلزی به شکل سولفات را کاهش داده و همچنین یک مرحله تصفیه گران قیمت و جریان پسماند سولفات را در تولید کاتد حذف کند.

این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که با موفقیت یک باتری لیتیوم-یونی با ولتاژ بالا با عمر چرخه قابل ساخته است. این شرکت در حال حاضر باتری ساخته که در آن از فرآیند One Pot لیتیوم نیکل منگنز (LMN) استفاده شده ‌است. جدیدترین باتری این شرکت توسط تعدادی از شرکت‌های خودروساز در حال آزمایش است شرکت‌هایی که نام آن‌ها فاش نشده ‌است. این باتری‌ها به نرخ بالای شارژ و تخلیه دست پیدا کرده و ۹۰۰ چرخه شارژ/دشارژ را تجربه کرده‌اند.