توسعه فضای کسب و کار برای تامین نیاز بازار به محصولات گرافنی

یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن با اجاره فضایی جدید قصد دارد تجهیزات تازه‌ای را به خط تولید خود اضافه کند و با این کار نیاز موجود در بازار، در بخش گرافن را پوشش دهد. یکی از محصولات این شرکت جوهرهای ضدویروس است که روی ماسک‌ها استفاده می‌شود که در حال حاضر تقاضای زیادی برای این محصول وجود دارد.

شرکت زنگرافن سلوشنز (Zen Graphene Solutions Ltd) اعلام کرد که یک قرارداد سه ساله با امکان تمدید برای ۳ سال دیگر، به امضا رسانده است تا در قالب این قرارداد فضایی به مساحت۲۵،۶۸۰ فوت مربع از منطقه‌بندی صنعتی B.1 در Guelph، انتاریو، که به تازگی احداث شده را در اختیار بگیرد.

این فضای جدید به مرکز تولید زنگرافن و دفتر مرکزی این شرکت تبدیل خواهد شد. فعالیت‌های توسعه و مهندسی به همراه خرید تجهیزات مورد نیاز برای تولید پوشش ضدویروسی مبتنی بر گرافن در مقیاس تجاری در حال انجام است.

این شرکت انتظار دارد تولید اولیه را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ برای استفاده در ماسک‌ها و سایر محصولات PPE و فیلترهای HVAC آغاز کند.

زنگرافن به‌منظور کمک به تصمیم‌گیری در مورد اجاره این فضا، از خدمات مشاوره‌ای شرکت کانادایی ERM استفاده کرد تا بتواند بررسی مجوزهای زیست محیطی و شرایط لازم در انتخاب محل مناسب برای توسعه کسب و کار خود را انجام دهد. عملیات تولید در مقیاس انبوه و درک اینکه چه اقداماتی باید در برنامه توسعه در نظر گرفته شود از جمله مسائلی بود که در مشاوره با این شرکت به‌دست آمد. گزارش ERM برای اتخاذ تصمیم صحیح توسط ZEN با دقت بررسی و مورد بحث قرار گرفت.

در تاریخ ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰، زنگرافن و شرکت تریبور (Trebor) اعلام کردند که یک قرارداد الزام‌آور را امضا کرده‌اند که شامل خرید اولیه حق ثبت اختراع زنگرافن برای تولید ماسک می‌شود. قرار است از فناوری پوشش ضدویروس مبتنی بر گرافن شرکت زنگرافن برای تولید حداقل ۱۰۰ میلیون ماسک / فیلتر استفاده شود. قیمت‌های این ماسک‌ها بسته به نوع کاربری متفاوت خواهد بود.

این سفارش اولیه درصد کمی از ظرفیت برنامه‌ریزی شده تریبور برای سال ۲۰۲۱ است.

فرانسیس دوب، مدیر عامل شرکت زنگرافن می‌گوید: «تیم ما با سرعت بسیار زیادی در حال اجرای برنامه کسب و کار بوده و تأمین امکانات جدید تولیدی به زنگرافن اجازه می‌دهد محصول نوآورانه خود را به موقع به بازار عرضه کند.»