همکاری دو شرکت برای توسعه شیلدهای EMI تقویت شده با گرافن

شرکت نانو ای‌ام‌آی قرار است با اریکسون به‌منظور تایید فناوری خود در تجهیزات مخابرات همکاری کند. این شرکت در بخش توسعه شیلدهای (محافظ‌) تداخل الکترومغناطیسی (EMI) تقویت شده با گرافن فعالیت می‌کند.

شرکت نانو ای‌ام‌آی (NanoEMI) اعلام کرد که با شرکت اریکسون (Ericsson) در بخش اعتبارسنجی و تأیید فناوری خود در دستگاه‌های مخابراتی همکاری خواهد کرد.

نانو ای‌ام‌آی، شرکتی مستقر در لهستان بوده که در زمینه کاربردهای شیلدهای EMI مبتنی بر گرافن کار می‌کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که توسط شتاب دهنده Startup Spark در منطقه ویژه اقتصادی لودز انتخاب شده‌است تا با شرکت اریکسون در بخش اعتبارسنجی و تأیید فناوری خود در دستگاه های مخابراتی نوآورانه کار کند.

روش‌های محافظت EMI به‌طور رایج به فلز متکی هستند، که باعث افزایش وزن اضافه شده و همچنین قیمت نهایی را نیز افزایش می‌دهند. تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که مواد نانوکامپوزیتی مبتنی بر نانوساختار کربن به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری و مزایای فرآیندی، می‌توانند از محافظ فلزی معمولی پیشی بگیرند. علاوه‌بر این مزایا، رسانایی عالی گرافن موجب شده تا این ماده به گزینه‌ای مناسب برای چنین کاربردهایی تبدیل شود.

محافظ EMI مبتنی بر گرافن حوزه‌ای جالب توجه است و پیشرفت‌های متعددی نظیر دستاورد جدید شرکت نانوتک ‌انرژی (Nanotech Energy) در تولید رنگ و ورق‌های زرهی EMI، پوشش‌های و فیلم‌های تقویت‌شده با گرافن به‌منظور ایجاد خاصیت تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و محافظت از تداخل فرکانس رادیویی (RFI) و همچنین مدیریت گرما به‌دست آمده است.